Yünsa’nın 2015 cirosu 264 milyon TL

Yünsa’dan yapılan açıklamada, geçen yıl global pazarlarda yaşanan olumsuzluklardan ve buna paralel tüketici iştahındaki düşüşten Yünsa’nın da etkilendiği, Türkiye’nin çevresi ve yakın coğrafyasındaki olumsuz koşulların da Yünsa’nın satışlarında doğrudan ya da dolaylı olarak hissedildiği belirtildi.

Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük yünlü kumaş üreticisi Yünsa’nın 2015 yılı cirosu 264 milyon TL, net kârı ise 5 milyon TL olarak gerçekleşti.

 

 

Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük yünlü kumaş üreticisi Yünsa, 2015 yılı bilanço sonuçlarını açıkladı. Yünsa’nın 2015 yılı cirosu 264 milyon TL, net dönem kârı ise 5 milyon TL olarak gerçekleşti.

Yünsa’dan yapılan açıklamada, geçen yıl global pazarlarda yaşanan olumsuzluklardan ve buna paralel tüketici iştahındaki düşüşten Yünsa’nın da etkilendiği, Türkiye’nin çevresi ve yakın coğrafyasındaki olumsuz koşulların da Yünsa’nın satışlarında doğrudan ya da dolaylı olarak hissedildiği belirtildi. Şirketin mali neticelerinin geçen yılın gerisinde kalmasında başta Avrupa olmak üzere global pazarlardaki belirsizlik, ekonomik sıkıntılar ve güvenlik sorunlarının tüketici davranışlarına olumsuz yansımalarının etkili olduğu kaydedildi. Ayrıca, geçen yıl tamamlanan yeniden yapılanma çalışmalarının 2015 yılı gelir tablosuna yaklaşık 5 milyon TL’lik tek seferlik bir yük getirdiği ifade edildi.

2016’DA GLOBAL BELİRSİZLİKLERİN AZALMASINI BEKLİYORUZ

Şirketin ana ihracat pazarlarının bulunduğu Avrupa’da durgunluğun azalma sinyalleriyle birlikte tekstil sektörünün tekrar canlanması ve buna paralel tüketim iştahının artmasının 2016 iş sonuçlarına pozitif etki edeceği belirtildi. Ayrıca iç piyasalardaki belirsizliğin sona ermesi ve perakende sektörünün tekrar ivme kazanmasının da 2016’ya olumlu yansıyacağının altı çizildi.

2015 yılını global pazarlardaki olumsuzlukların gölgesinde geçiren tekstil sektörü, 2016 yılından umutlu. Durgunluk ve belirsizliklerin yaşandığı dönemlerde verimliliğin çok değerli ve kritik olduğuna dikkat çeken Yünsa yetkilileri, 3 yıldır sürdürdükleri verimlilik çalışmalarının meyvelerini almaya devam ettiklerini, kalite çalışmaları ile 2016 yılında hedef iç ve dış pazarlara odaklanacaklarını belirttiler. 2016 yılında özellikle üst segment pazarında büyüme stratejisine paralel olarak 2015 yılında oluşturulan Yünsa Premium koleksiyonunun ivme kazanmasını bekleyen Yünsa, koşulsuz müşteri memnuniyeti bakış açısı ile çalışmalarını yürütüyor. Uluslararası satış ağı ile üretim ve servis kalitesi, hız, esneklik ve tasarım çalışmalarını ara vermeden yürüten ve dünyada 400’ün üzerinde müşteriye Türk markasını tanıtan Yünsa’nın 50’den fazla ülkeye ihracat yaptığı kaydedildi.

Yünsa’nın bir süredir devam eden yeniden yapılanma süreci ve verimlilik projeleri ile verimlilik oranları artış gösterdi. Özellikle birinci kalite kumaşlarda verimlilik oranı yüzde 97’den yüzde 98.5’e çıktı. Yürütülen projeler ile üretim süreçlerinden başlayarak birçok alanda tasarruf sağlandı.

Facebook Comments

POST A COMMENT.