Türkiye’de katılımcıların %42’si aşılanmış kişilerle görüşmek istiyor

Kaspersky tarafından yaptırılan global anketle flört uygulamalarının rolünü, teknolojinin ve ilişkilerin mevcut durumunu araştırıldı.

Kaspersky tarafından ortaya koyulan yeni rapora göre, izolasyon ve kısıtlama çağında tüketiciler flört ederken sağlıklarına ve kişisel güvenliklerine daha fazla dikkat ediyor. 10 kişiden dördü (%42) yalnızca antikorları veya aşı sertifikası olan biriyle görüşmeyi tercih ediyor. Tüketiciler, pandeminin başlangıcından beri yüz yüze görüşme konusunda daha endişeli. Flört eşleşmelerinin hiçbiri çevrimdışı ortamda olmayan kişilerin oranı %16’dan %35’e çıkarak iki kattan fazla arttı.

Küresel pandemi günlük faaliyetlerimizin çoğunu önemli ölçüde değiştirirken, flört de bundan etkilendi. Zorunlu izolasyon dönemlerinde insanlar flört uygulamalarına daha fazla zaman harcadı ve bu tür uygulamaların kullanıcı sayısı her geçen gün artıyor.

Potansiyel bir randevunun aşı durumunu görme talebi pandeminin bariz bir etkisi olarak öne çıkıyor. Ancak çevrimiçi bir randevuyla şahsen tanışmak, sadece hastalanmanın ötesinde endişe yaratıyormuş gibi görünüyor. Genel olarak kullanıcıların %50’si bir randevuya ilk kez gittiklerinde kendilerini gergin veya güvensiz hissediyor (%18).

Bu endişelerin bir kısmını hafifletmek için, çevrimiçi arkadaşlık sitelerini ve uygulamalarını kullananların çoğunluğu (%72), buluşmayı kabul etmeden önce tarihle telefonla veya görüntülü olarak konuşmak istiyor.

 

Kaspersky Güvenlik Araştırmacısı David Jacoby, şunları söylüyor: “Dünya genelindeki evde kalma alışkanlıkları ve kısıtlamalar göz önüne alındığında, çevrimiçi flört günümüzde insanların hayatında önemli bir rol oynuyor. Yine de çevrimiçinden çevrimdışına geçiş, birçok insan için büyük bir sıçrama demek. Burada dikkate alınması gereken yalnızca sağlık durumu değil, aynı zamanda bir yabancıyla tanışmanın her zaman süregelen riskleri de var. Çevrimiçi ve çevrimdışı randevulara güvenle devam etmek için, potansiyel randevunuzla paylaştığınız verilere dikkat etmeniz önemlidir. Böylece birisiyle tanışmak konusunda fikrinizi değiştirirseniz her zaman durumun kontrolü sizde olur. Kendiniz hakkında paylaştığınız bilgileri ve bunların nasıl kullanılabileceğini bilirsiniz.”

Çevrimiçi flört ederken kişisel verilerinizi gizli tutmanıza yardımcı olmak için Kaspersky aşağıdaki basit ipuçlarını öneriyor:

  • Fotoğraf paylaşırken adresinizi veya işvereninizi açık etmeyin. Bunun yerine kişisel verilerin veya başka kişilerin gösterilmediği gezilerden veya önemli noktalardan fotoğraflar kullanın.
  • Telefon numaranızı veya diğer mesajlaşma uygulamalarına dair profillerinizi paylaşmak yerine flört platformlarının yerleşik mesajlaşma işlevini kullanın. Başka bir mesajlaşma platformuna geçmeye karar verirseniz, verilerinizi gizli ve güvende tutacak şekilde ayarlamayı unutmayın.
  • Birden fazla cihazda gelişmiş koruma sunan etkili bir güvenlik çözümü kullanın. Kaspersky Security Cloud, uygulamalarınızı yönetmenize ve gerekli olmadığı durumlarda izinleri kaldırmanıza yardımcı olur.

Anket Hakkında

Haziran 2021’de Kaspersky, Sapio’yu flört uygulamalarının rolünü ve mevcut teknoloji ve ilişkilerin durumunu araştırmak için 18.000’den fazla katılımcıyla çevrimiçi bir anket yürütmesi için görevlendirdi. Örneklem, Birleşik Krallık’tan 2.000, ABD, Fransa, Almanya, İspanya, İtalya, Hollanda’nın her birinden 1000; İsviçre, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, BAE, Güney Afrika, Türkiye, Mısır, Çin, Japonya, Hindistan, Avustralya, Endonezya, Brezilya, Kolombiya, Şili, Peru, Arjantin, Meksika ve Rusya’dan 500’er kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Kaspersky hakkında

Kaspersky, 1997 yılında kurulan dünya çapında bir siber güvenlik ve dijital gizlilik şirketi. Kaspersky’nin derin tehdit istihbaratı ve güvenlik uzmanlığı, dünya genelindeki işletmeleri, önemli altyapıları, devletleri ve tüketicileri korumak için güvenlik çözümlerini ve hizmetlerini sürekli olarak dönüştürüyor. Şirketin kapsamı güvenlik portföyü, sofistike ve gelişen dijital tehditlerle savaşmak için önde gelen uç nokta korumasını ve bir dizi özel güvenlik çözümünü ve hizmetini içerir. 400 milyondan fazla kullanıcı Kaspersky teknolojileri tarafından korunuyor ve 240.000 kurumsal müşterinin kendileri en önemli varlıklarını korumasına yardımcı oluyoruz. Daha fazla bilgi için www.kaspersky.com adresini ziyaret edin.

EKOVİZYON DERGİ – ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.