Saxo Bank 2016 yılı finansal sonuçlarını açıkladı

Saxo Bank Group’un 2015 yılında 2.1 milyar DKK olan işletme geliri 2016’da 2.9 milyar DKK’ya yükseldi. Müşterilerin ikinci derece teminatları 2016 sonunda yaklaşık 15 milyar DKK artışla 92.3 milyar DKK’ya yükselerek yeni bir tarihi rekor yakaladı ve müşterilerin bankaya karşı duyduğu güveni kanıtladı.

Saxo Bank Group, 2016 yılının tamamı için sonuçlarını yayınladı. Grubun 2015 yılında 2.1 milyar DKK olan işletme geliri 2016’da 2.9 milyar DKK’ya yükseldi. Müşterilerin ikinci derece teminatları 2016 sonunda yaklaşık 15 milyar DKK artışla 92.3 milyar DKK’ya yükselerek yeni bir tarihi rekor yakaladı ve müşterilerin bankaya karşı duyduğu güveni kanıtladı. Saxo Bank Group, 2015 yılındaki 645 milyon DKK’lık net zarara karşılık 2016 yılında 302 milyon DKK net kar elde etti.[2015 yılı, 15 Ocak 2015 tarihinde İsviçre’de gerçekleşen ekonomik olaydan olumsuz etkilenmişti].

Saxo Bank Group, %14.9’lük 1. Kademe Öz Sermaye, %17.1’lik 1. Kademe sermaye ve %19,5’lik ana sermaye oranlarıyla güçlü bir sermaye durumuna sahip. 1.0 milyar DKK’lık 1. Kademe Öz Sermaye tamponu, riske maruz kalma miktarının %6,4’üne karşılık geliyor.

2016 yılının önemli rakamları (2015)

  • İşletme geliri: 2.9 milyar DKK (2.1 milyar DKK)
  • EBITDA: (kar) 845 milyon DKK (109.4 milyon DKK (zarar))
  • Düzeltilmiş EBITDA: 954.5 milyon DKK (864.7 milyon DKK)
  • Net kar: 302.4 milyon DKK (645 milyon DKK (zarar))
  • Müşterilerin ikinci derece teminatları: 92.3 milyar DKK (77.6 milyar DKK)
  • Toplam sermaye: 4.2 milyar DKK (3.9 milyar DKK)

Saxo Bank Group’un 2016 yılı stratejisi, kârlı bir büyüme sağlamak ve birden çok varlığa dayalı ürün arzı için sürekli yatırım yapıp, gelişerek kurumun müşteri tabanını genişletmekti. 23 Haziran 2016’da İngiltere’de yapılan AB referandumu ve 8 Kasım 2016’daki ABD seçimleri 2016 yılına damga vuran çok önemli politik olaylar gerçekleşti. ABD seçimlerinin ertesi günü olan 9 Kasım 2016 tarihinde toplam 490,000 müşteri işlemi gerçekleştiren Saxo Bank, bu konuda yeni bir rekora ulaştı.

Saxo Bank Group için maliyet, 2016 yılında da odaklanılan başlıca alanlardan oldu. 2016’da maliyetlerin düşürülmesine karşın müşteriler için daha fazla verimlilik ve daha iyi hizmet kalitesi sağlamak amacıyla harcamalar arttırıldı. Personel maliyetleri ve idari giderler 2015 yılına göre %9 azalarak 2.1 milyar DKK olarak gerçekleşti. Maliyetlerdeki bu azalmanın başlıca nedenleri pazarlama, sponsorluk ve hukuki işlem harcamalarının azalmasıydı.

Saxo Bank’ın CEO’su ve kurucu ortağı Kim Fournais şu açıklamayı yaptı: “Müşterilerimizin global sermaye piyasalarında yer almasını sağlamak üzere ticaret ve yatırımı demokratikleştirme taahhüdümüzü yansıtan 2016 sonuçlarımızdan memnunuz. 2017 yılında daha büyük bir kurumsal büyüme sağlamayı umuyoruz. 2016 yılında teknolojiye ve ürünlerimize yaptığımız yatırımlar, hali hazırdaki güçlü hizmet sunumlarımızı tamamlıyor ve yeni müşteri segmentlerine hitap etmemize olanak sağlıyor olacak. Bunlar arasında, piyasanın ilk tamamen dijital tahvil alım satım çözümünün ve global finans piyasalarında işlem yapmak isteyen müşterilerimize yönelik dijital ve otomatik yatırım hizmetimiz olan SaxoSelect’in kullanıma sunulması sayılabilir.

Birçok düzenleyici, müşteri işlemlerinin avantaj sağlamak üzere nasıl daha iyi yönlendirilip korunabileceği konusunda öneriler yayınladı. Birçok yönüyle bu düzenleyici önerilerin bir adım önünde olduk ve yüksek avantaj elde etmeye yönelik bir rekabete girmeme konusunda stratejik bir karar aldık. Önerilen değişikliklerin bazılarının, müşterilere yönelik hizmetlere, platforma ve ürünlerin derinliğine daha fazla odaklanılmasını teşvik ederek daha eşit şartlarda rekabete yol açması muhtemeldir. Bu tür önerileri memnuniyetle karşılıyor, müşterilerimiz ve Saxo Bank için olumlu olmalarını umuyoruz.”


Raporun tamamını şu bağlantıda bulabilirsiniz: https://www.home.saxo/about-us/investor-relations

Ekovizyon Dergi/ekovizyon.com.tr

Adnan Ateş

Facebook Comments

POST A COMMENT.