Şansı doğru değerlendirmek gerekir

Otomotiv sektörü, iş hayatı, başarısı ve gelecek hedeflerin, MAG Business’a verdiği özel röportajında anlatan Ali Haydar Bozkurt, otomotiv sektörünün geleceğine dair görüşlerini anlattı. “Otomotiv sektörü büyük rekabetin yaşandığı sektörlerin başında gelmektedir” ifadelerini kullanan Bozkurt “Yeniliklerin ve insan hayatını kolaylaştırıcı özelliklerin her geçen gün karşımıza çıktığı sektörümüzde araştırma ve geliştirme harcamalarına sektör içinde en fazla kaynak ayıran markayız. Temsil ettiğimiz Toyota ve Lexus markalarının doğa ile dost hibrit otomobil satışlarında, 13 milyonu aşan satış adedi ile Dünya’da lider konumdayız. Tüm dünyada dizellerle ilgili birçok önlem alınmaya başlandı. Bunun etkilerini Türkiye’de de birkaç sene içerisinde görebileceğimizi düşünüyorum. Tüketiciler de daha bilinçli davranmaya başladılar. Yılda 30-40 bin km yapmayan bir müşterinin dizel araç alması zaten anlamsız ve bunu fark etmeye başladılar. Farklı markalar, farklı ülkelerin aldığı bu kararlara paralel olarak önümüzdeki 3-5 sene içerisinde dizel motor geliştirmeyeceklerini anons ettiler. Benim görüşüm, Avrupa’da 2018’de başlayan dizel otomobil satışlarındaki ciddi düşüş 2020 sonrasında Türkiye’de de yaşanacak ve hibrit araçların satışı artacaktır” dedi.

ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

Comments are closed.