Denizcilik sektörü, 2023 yılında, 500 milyar dolar ihracat hedefliyor

Exposhipping Expomaritt İstanbul 15. Uluslararası Denizcilik Fuar ve Konferansı, 02-05 Nisan tarihlerinde Viaport Marina Tuzla’da yapılacak. İMEAK Deniz Ticaret Odası adına, UBM Fuarcılık tarafından düzenlenen fuar, dünya denizcilik sektörünün önemli oyuncularını buluşturacak. Expomaritt’in,Türkiye’nin en önemli denizcilik fuarı olduğunu söyleyen Türk Armatörler Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bedri İnce, “Doğrudan istihdam olarak 20 bin kişiye, dolaylı olarak ise 250 bin kişiye istihdam yaratmaktayız. Deniz Taşımacılığı sektörünün değer olarak küresel büyüklüğü 450-500 milyar dolar civarındadır. Türkiye bu değerden yalnızca yüzde 1.8-2.0’lık bir gelir elde etmektedir. Bu payı daha da arttırma gayesindeyiz” diyor.

Denizcilik ülkemizin kaderi. Ülkemizin üç tarafı ve sınırlarımızın yüzde 70’i denizlerle çevrili. Nüfusumuzun yüzde 50’si deniz kenarında yaşıyor. Denizcilik, ülkemiz için yaşamsal öneme sahip bir sektör. Dünyada 80 trilyon doların üzerinde hasıla var. Bu hasılanın da 25-30 trilyon doları denizden temin ediliyor. Dünya ticaretinin yüzde 87’si, dünyada anlık satılan malların yüzde 88’i deniz yoluyla yapılıyor. Petrol ve doğalgazın yüzde 91’i deniz yoluyla taşınıyor. Türkiye’de ise ihracat yüklerinin yüzde 73’ü, ithalat yüklerinin ise yüzde 95’i deniz yoluyla taşınıyor.

Türk Armatörler Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bedri İnce:

“Deniz taşımacılığının ülkemiz açısından önemi büyüktür”

Yaklaşık 500 milyar dolar civarında küresel büyüklüğe sahip denizcilik sektöründe, Türkiye’nin payı yaklaşık yüzde 2 oranında. 200 üyesiyle Türk deniz taşımacılığı sektörünün tonaj olarak yaklaşık yüzde 50’sini bünyesinde barındıran, deniz taşımacılığının çatı örgütü Türk Armatörler Birliği, bu payın arttırılması yönünde çalışmalarını sürdürüyor. Türk Armatörler Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bedri İnce, ”Dünya genelinde yüklerin yüzde 84’ü deniz yoluyla, yüzde 16’sı karayoluyla ve yüzde 1’den azı da havayoluyla taşınıyor. Türkiye’de ise ihracat yüklerinin yüzde 73’ü, ithalat yüklerinin ise yüzde 95’i deniz yoluyla taşınıyor. Değer olarak ihracatın yüzde 54’ü, ithalatın ise yüzde 60’ı deniz yoluyla yapılıyor. Ülkemizden yapılan ihracatın yüzde 15’i Türk bayraklı gemilerle, yüzde 75’i yabancı bayraklı gemilerle, ithalatımızın ise yüzde 11’i Türk bayraklı gemiler ile yüzde 89’u yabancı bayraklı gemilerle taşınıyor. Bu rakamlar ortadayken sanırım deniz taşımacılığının ülkemiz açısından ne kadar önemli olduğunu daha fazla anlatmaya gerek yok” diyor.

Exposhipping Expomaritt İstanbul’u, Türkiye’nin en önemli denizcilik fuarı olarak gördüklerini belirten İnce, “Türk Armatörler Birliği olarak bizler bu fuarı çok önemsemekle birlikte bir sonraki fuar için desteklerimizi planlı olarak daha da arttırıp, bu fuarımızı yurt dışında bilinen tanınırlığına daha da fazla katkı sağlamak istiyoruz. Ayrıca önümüzdeki senelerde kendi milli ürünlerimizi bu fuarımızda daha da fazla görmek istiyoruz” dedi.

UBM Fuarlar Direktörü Esin Aslıhan Göksel:

“Hedefimiz Türkiye’ye yakışır bir organizasyon gerçekleştirmek”

5 kıtada 12 farklı denizcilik fuar organizasyonu gerçekleştiren UBM’in,uzun yılların tecrübesiyle edindiği global networkünü ve gücünü 15. Exposhipping Expomaritt İstanbul’a aktardığını belirten UBM Fuar Direktörü Esin Aslıhan Göksel, “Bu yıl Exposhipping İstanbul, 02-05 Nisan tarihleri arasında Viaport Marina Tuzla’da gerçekleşecek. 35 ülkeden 200’ü aşkın katılımcı ve 700’ün üzerinde marka fuarda katılımcı olarak yer alıyor. Ülkemizin ve sektörün uluslararası pazarlarda daha etkin olabilmesi adına uluslararası pazarlardan başta armatörler olmak üzere dünyanın en önemli oyuncularını ülkemize davet ettik. T.C. Ticaret Bakanlığı İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB) bünyesinde faaliyet gösteren Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliği organizatörlüğünde “Alım Heyeti” Programı’na ev sahipliği yapacağız. Alım Heyeti Programı, Zirve ve Konferans programları ile özellikle yabancı ziyaretçiler için çekim alanı oluşturan Fuarımızda bu yıl geniş katılıma sahip “Türk Tersaneleri Pavilyonu” yer alıyor. Uluslararası katılımcı firmalar en son teknoloji ve ürünlerini denizcilik sektörünün kalbinin 4 gün süreyle atacağı fuarda sergilenirken, Türk gemi inşa sanayi temsilcisi tersaneleri, ‘Askeri Projeler’, ‘ Tamir, Bakım & Onarım’,’ Yeni İnşa’ olmak üzere 3 ana başlık altında biraraya geliyorlar. Sektöre yeni sipariş kazandırma amacı ile yürütülen uluslararası ziyaretçi programı ile 50’den fazla ülkeden armatör ve karar verici olmak üzere 6 binin üzerinde sektör profesyonelinin Exposhipping Expomaritt İstanbul’da ağırlanmayı hedefliyoruz” dedi.

Türkiye dünya ihracatındaki payını yükseltmeyi hedefliyor

Dünyada 2018’de 14.5 milyar ton yükün 11.8 milyar tonu deniz yoluyla taşındı. Ülkemizin dış ticaret hacmi 400 milyar dolar. Bunun yüzde 87’sini deniz yoluyla yapıyoruz. Bu kadar yük miktarını başka türlü taşıyabilme imkanı yok. Taşımanın yüzde 85’i deniz yoluyla yapılıyor. Türkiye’nin de ithalat, ihracat ve transit olmak üzere dış ticarette 400 milyon ton yükün 355 milyon tonu deniz yolu ile taşındı. Türkiye limanlarında 2017’de 10 milyon 10 bin 536 TEU konteyner elleçlendi. Bu rakam 2018’de %8 artarak 10 milyon 843 bin 998 TEU olarak gerçekleşti.

Yılda ortalama 1.5 milyar dolar ihracat rakamlarına ulaşan Türk denizcilik sektörü, son yıllarda 130 milyar dolar seviyesinde seyreden dünya ihracatındaki payını %1’den yüzde 3’e çıkarmayı hedefliyor. Türkiye’nin 2018 yılında 391 milyar dolara ulaşan dış ticaret hacminin, 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefinin gerçekleşmesi ile; 1,1 trilyon dolara yükselmesi öngörülüyor. Bu ortamda Türk denizcilik sektörü de coğrafi konumu, kalite, hız, güvenlik ve çevre hassasiyeti ile her ihtiyaca hızlı yanıt verebilecek kapasitesi sayesinde Avrupa’nın denizcilik üssü olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

“Global Maritime Summit” Zirvesi de fuarla eşzamanlı olarak gerçekleştirilecek

Hedef ziyaretçi profili arasında armatörler, gemi donatım ve malzeme, denizcilik savunma sanayi, elektronik iletişim ve navigasyon, mekanik ve yardımcı donanım vemega yat ekipman teknoloji firmalarnın yer aldığı Exposhipping Expomaritt İstanbul Fuar ve Konferansı’nın hedef pazar ülkeleri arasında ABD’den Çin’e, Katar’dan İspanya’ya, Norveç’ten Singapur ve Yunanistan’a kadar değişik coğrafyalardan denizcilik sektörünün önemli oyuncuları yer alıyor.

UBM’in uluslararası denizcilik portfolyosunda Seatrade Cruise Global, Sea Asia, Seatrade Maritime Middle East, Seatrade Offshore Marine & Workboats Middle East ve Exposhipping Expomaritt İstanbul gibi dünyanın liderdenizcilik fuar ve konferansları yer alıyor. Bu alanda UBM’in global markası olan SEATRADE ile birlikte Global Maritime Summit, 02- 05 Nisan tarihleri arasında fuar ile eş zamanlı olarak düzenleniyor. Denizcilik endüstrisini uluslararası ve bölgesel bazda etkileyen kilit konulara odaklanacak zirvede; dünya ekonomisi bağlamında; ‘Denizcilik sektörünün durumu’, ‘Pazar görünümleri’, ‘Küresel trendler’, ‘Türkiye bakış açısı’, ‘Gemi inşaatı, onarımı ve bakımı’, ‘Gemi inşasında yükselen trend savunma sanayii araçları’, ‘Liman ve işletmeciliği’, ‘Yeni pazarlar’, ‘Limanlar ve alt yapı’, ‘Geleceğin gemileri’, ‘Finans ve denizcilik sektörü’ gibi konular ele alınacak.

ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.