Bosch ve Daimler, Nvidia otonom araçlar için yapay zeka platformunu seçti

Şehir içi tamamen otonom ve sürücüsüz sürüş için sistem mimarilerinin çok yönlü, yedekli ve arızasız bir şekilde çalışması gerekiyor. Şehir içi yollara yüksek seviyede otonom ve sürücüsüz araçları çıkartma konusunda iş birliği yapan Bosch ve Daimler, ihtiyaç duydukları yapay zeka platformunun tedarikçisi olarak Amerikalı yapay zeka şirketi Nvidia’yı seçti.

Stuttgart – Otonom araçlar, tekerlekler üzerine inşa edilen kompleks bilgisayarlardır. Bu araçların şehir içi trafiği otonom olarak yönetebilmesi için çeşitli çevre sensörlerinden gelen girdilere ve daha fazla hesaplama gücüne ihtiyaçları var. Şehir içi yollara yüksek seviyede otonom ve sürücüsüz araçları çıkartma konusunda iş birliği yapan Bosch ve Daimler, kendi sistemleri için ihtiyaç bilgi işlem gücünü belirledi. İki şirket, ihtiyaç duydukları yapay zeka platformunun tedarikçisi olarak Amerikalı yapay zeka şirketi Nvidia’yı seçti.

Birden fazla ECU’nun (elektronik kontrol üniteleri) oluşturduğu otonom ve sürücüsüz araçlar ağında, yapay zeka önemli bir yapı taşı. Bu iş birliği kapsamında Nvidia, makine öğrenmesi yöntemlerini kullanarak, Bosch ve Daimler tarafından oluşturulan araç sürüş algoritmalarını işleyecek ve sistem yazılımıyla birlikte yüksek performanslı yapay zeka otomotiv işlemcileri tarafından desteklenen Drive Pegasus platformunu sunacak. Sonuç olarak elektronik kontrol üniteleri ağı, saniyede yüzlerce trilyon işlemlik bir hesaplama kapasitesine ulaşacak. Bu, en az altı adet senkronize, son derece gelişmiş dikey bilgisayar istasyonu tarafından sağlanan performansa yakın. Bosch ve Daimler, Nvidia’nın platform konusundaki uzmanlığını geliştirmesine yardımcı olacak.

Bir saniyeden çok daha az sürede işlenen sensör verileri

Otonom sürüşü şehirlerde gerçeğe dönüştürmek için çok yönlü, yedekli ve arızasız çalışan bir sistem mimarisine ihtiyaç duyuluyor. Şehir trafiğini yönetmek büyük bir iş yükü olduğundan, ağa bağlı ECU’ların performans ihtiyacı da buna bağlı olarak çok yüksek. Elektronik kontrol üniteleri (ECU) ağı, birbirinden farklı radar, video, ışıklı radar ve ultrasonik sensörler tarafından toplanan ve iletilen tüm bilgileri işliyor. Bosch’un stereo video kamerası gibi sadece tek bir video sensör, yalnızca bir kilometrede 100 GB veri üretiyor. ECU ağı, ‘Sensör füzyonu’ olarak adlandırılan bir süreçte tüm çevre sensörlerinden gelen verileri birleştiriyor. Bir saniyeden çok daha az sürede bu bilgileri değerlendiriyor ve aracın yönünü planlıyor. Bu, insan beynine ulaşması için 20 ila 500 milisaniye arasında bir süre gereken dokunma hissinden bile daha hızlı. Bosch ve Daimler, fonksiyonel emniyet sistemlerinin geliştirilmesine uzun yılların getirdiği deneyimlerini katıyor. Maksimum emniyet ve güvenilirlik seviyesini elde edebilmek için gerekli olan hesaplama operasyonları, çok sayıda devre tarafından paralel olarak yürütülüyor. Çok muhtemel olmasa da herhangi bir arıza durumunda, bu paralel hesaplamaların sonuçlarına göz açıp kapayıncaya kadar erişilebiliyor.

ECU ağı, batarya hücrelerinin soğutma devresine entegre edilecek

Yüksek hesaplama kapasitesi ve gerçekleştirilecek olan çok yüksek sayıda işlem, ECU ağının soğutulması gerektiği anlamına geliyor. Bosch ve Daimler, sıvı soğutmaya dayanan etkili bir konsept geliştirdi. Şehirlerde yüksek seviyede otonom ve sürücüsüz sürüş için ortaklaşa geliştirilen bu sistemde Mercedes-Benz, bataryayla çalışan araçlar kullanmayı amaçlıyor. Bu otomobillerin üzerinde bir soğutma sistemi var, böylece mühendisler ECU ağını batarya hücrelerinin gelişmiş soğutma devresine entegre ederek bu eski teknolojiden en iyi şekilde faydalanabiliyor.

*————–*

Mobilite Çözümleri, Bosch Grubu’nun en büyük iş sektörüdür. Bu iş sektörü 2017 yılında 47,4 milyar Avro’luk bir satış gerçekleştirmiştir ve bu rakam, grubun toplam satışlarının yüzde 61’ine denk gelmektedir. Bu rakam, Bosch Grubu’nu önde gelen otomotiv tedarikçilerinden birisi yapmaktadır. Mobilite Çözümleri iş sektörü, kazasız, emisyonsuz ve stressiz bir mobilite vizyonuna sahiptir ve grubun uzmanlığını otonom, elektrifikasyon ve bağlanabilirlik olmak üzere üç alanda bir araya getirmektedir. Müşterileri için bu çaba, entegre mobilite çözümleri sağlamaktadır. İş sektörünün ana faaliyet alanları arasında içten yanmalı motorlar için enjeksiyon teknolojisi ve güç aktarım mekanizması çevre birimleri, güç aktarım mekanizması elektrifikasyonu için çeşitli çözümler, araç güvenlik sistemleri, sürücü destek ve otonom işlevler, kullanıcı dostu eğlendirici bilgilendirme sistemi ve ayrıca araçtan araca ve araçtan altyapıya iletişim teknolojisi, tamir atölyesi konseptleri ve otomotiv satış sonrası pazarına yönelik teknoloji ve servis sunmaktadır. Bosch, aralarında elektronik motor yönetimi, ESP® elektronik denge kontrol sistemi ve sabit basınçlı dizel püskürtme teknolojisinin de bulunduğu önemli otomotiv inovasyonları sunmaktadır.

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde yaklaşık 402.000 çalışanıyla 2017 yılında 78,1 milyar avro satış gerçekleştirmiştir. Faaliyetleri dört sektöre ayrılmaktadır: Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Bosch dünyanın önde gelen IoT şirketi olarak akıllı evler, akıllı şehirler, ağa bağlı mobilite ve endüstri için bağlantılı çözümler sunmaktadır. Sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet alanlarındaki uzmanlığını ve kendi IoT bulutunu kullanarak müşterilerine farklı etki alanları genelinde ağa bağlı çözümleri tek bir kaynaktan sunabilmektedir. Bosch Grubunun stratejik amacı; ağa bağlı bir yaşam için çözümler üretmek, yenilikçi ve heyecan uyandıran çözümlerle dünya genelinde yaşam kalitesini yükseltmektir. Kısacası, Bosch ‘Yaşam için Teknoloji’ sunmaktadır. Bosch Grubu Robert Bosch GmbH ve 60 ülkede 440 bağlı şirketiyle bölgesel şirketlerinden oluşmaktadır. Bosch’un global üretim, mühendislik ve satış ağı satış ve servis ortaklarıyla birlikte dünyanın hemen hemen tüm ülkelerinde varlık göstermektedir. Şirketin gelecekteki büyümesi yenilikçilikteki gücüne dayanmaktadır. Bosch dünya genelinde 125 merkezde 64.500 çalışanla araştırma ve geliştirme çabalarını sürdürmektedir.

Daha fazla bilgi almak için www.bosch.comiot.bosch.comwww.bosch-presse.detwitter.com/BoschPresse adreslerini ziyaret ediniz.

Ekovizyon Dergi / ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.