Araç kiralayan şirketler öz kaynaklarını daha akılcı değerlendiriyor

Türk otomotiv sektörünün öncü şirketlerinden Çelik Motor’un bünyesinde araç kiralama hizmeti veren Garenta, Bursa’daki İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ) Anadolu’nun ana sponsorluğunu üstlendi. Zirvede konuşma yapan GarentaDAY Satış Direktörü Yutkun Tok, araç satın almak yerine kiralamanın şirketlere sağladığı avantajları Bursa’nın önde gelen iş dünyası temsilcilerine anlattı.

Çelik Motor bünyesinde faaliyet gösteren araç kiralama pazarının yenilikçi markası Garenta, 27 Nisan’da Bursa’da gerçekleştirilen İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nin (İPZ) ana destekçisi oldu. Zirvede GarentaDAY Satış Direktörü Yutkun Tok dünyada ve Türkiye’de otomotiv ve araç kiralama sektöründe yaşanan gelişmeleri özetleyerek, değişen tüketici davranışlarını ve bu doğrultuda şekillenen yeni iş modellerini değerlendirdi.

GarentaDAY Satış Direktörü Yutkun Tok

Kiralama satın almaya göre maliyet avantajı sağlıyor

Yutkun Tok, 110 bin lira değerinde araç satın almak isteyen bir şirketin araç bedelinin dışında, banka kredisi faizi, kasko, trafik sigortası, MTV, bakım gibi çok farklı kalemlerdeki harcamalarla karşı karşıya kaldığına dikkat çekti. 3 senelik bir kullanım sonunda, bu harcamalarla birlikte ikinci el satışta yaşanacak değer kaybının da göz önünde bulundurulması gerektiğini ifade eden Tok, “Tüm bunlarla birlikte aracın şirkete toplam maliyeti yaklaşık 68 bin lirayı buluyor. Oysa satın almak yerine kiralamayı tercih etseydi, aynı aracın 36 aylık maliyeti 36 bin 480 lira olacaktı. Dolayısıyla bu örnekteki gibi bir araçta, kiralamanın şirketlere 3 senelik maliyet avantajı 30 bin liranın üzerine çıkabiliyor. Şirketler kiralama sayesinde öz kaynaklarını daha iyi değerlendirerek, temel işlerine odaklanabiliyorlar.” dedi.

Bursa’da 2 kat büyüdük

Garenta’nın uzun dönem araç kiralama markası GarentaPRO’nun Bursa’da 2016 yılında bir önceki seneye göre hem müşteri hem de araç adedini 2 kat arttırdığını belirten Yutkun Tok, 2017’de Bursa’da uzun dönem kiralık araç parklarını yüzde 50 artırmayı hedeflediklerini kaydetti. Tok ayrıca GarentaDAY markasıyla kısa dönem kiralamada Bursa’da 2016 yılında bir önceki seneye göre müşterilerinin yüzde 40 arttığını aktardı.

Garenta hayatı kolaylaştırıyor

Garenta, uzun dönem kiralama markası GarentaPRO ile kurumsal ve bireysel ihtiyaçlar için geliştirdiği çözümlerle, geniş bir müşteri profiline hizmet veriyor.

Online kiralama sistemi ile müşterilerin hayatını kolaylaştıran GarentaPRO, araç kiralamak isteyen firmaların kendi ofislerinden her türlü işlemlerini gerçekleştirmelerini sağlıyor.

Ayrıca esnek para birimi ve ödeme koşulları, kredi kartı ile taksit, 7/24 hizmet anlayışı, orijinal yedek parça ve yetkili servisler ile müşterilerin güvenliğinin ön planda tutulması GarentaPRO’nun fark yaratan özellikleri arasında yer alıyor.

Kısa dönem kiralamada, en çok tercih edilen iki markadan biriyiz.

Müşterilerin kısa dönem araç kiralama ihtiyaçlarını GarentaDAY markası ile karşıladıklarını belirten Yutkun Tok, düşük kilometreli araçları ve dinamik fiyatlandırma yapısı ile müşterilerin beklentilerine en uygun çözümleri sunduklarını belirtti.

Tüketici beklentilerine göre tasarlanan internet sitesiyle müşterilerin kiralama deneyimini hızlandırdıklarını ekleyen Tok, şubeleşmeye de büyük önem verdiklerini belirterek; şu an Garenta olarak Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Trabzon, Muğla (Bodrum-Dalaman) illeri olmak üzere Türkiye genelinde 19 farklı noktada araç kiralama hizmeti verdiklerini ekledi.

2017’de özellikle şehir şubelerine ağırlık vererek şube sayısını artırmayı planladıklarını söyleyen Tok; 2016 yılında yüzde 13,6 büyüme sağlayarak yılı kısa dönem kiralamada ilk iki marka arasında yer aldıklarının altını çizdi.

Ekovizyon Dergi/ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.