Alman devi Türkiye’de yerli ortak arıyor

Türkiye’de ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya başta olmak üzere 27 mağazası var. Tıpkı Fransız Carrefour gibi Türkiye’de güçlü bir yerel ortak arayışındaymış.

Türkiye’de market perakendeciliğinin geçmişi çok eski değil. 1990 yılının başına kadar zincir market nedeyse yoktu. Bir iki marka dışında sektör genelde süpermarketlerden oluşuyordu.

1990 yılının başında Türkiye’ye giriş yapan Metro Grosmarket, o dönemlerde sektörün gelişimine önemli katkıda bulundu. Türkiye’deki marketler kendi arasında organize olarak Metro’ya karşı güçlerini birleştirdi.

Sonrasında da yerli market zincirleri oluşmaya başladı. Bu açıdan bakıldığında sektöre katkısını görmezden gelemeyiz. Almanya merkezli Metro Grosmarket’in bugün dünyanın 33 ülkesinde 2 bin 100 mağazası ve 280 bin çalışanı bulunuyor.

Türkiye’de ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya başta olmak üzere 27 mağazası var. Türkiye’de son yıllarda büyüme trendi içinde olan Metro ile ilgili kulis bilgiler dolaşmaya başladı. 

Metro ile ilgili kulisleri de ilk bizden duyun istedik. Bize gelen bilgilere göre Metro Grosmarket, tıpkı Fransız Carrefour gibi Türkiye’de güçlü bir yerel ortak arayışındaymış.

Şu aşamada temasta olunan gruplar sır gibi saklanıyormuş. 2017 yılında Metro’nun Türkiye’deki faaliyetlerine yerel bir ortakla devam etmesi bekleniyormuş. 

Söz Metro’dan açılmışken bir kulis bilgisi daha aktaralım. Metro’nun raflarında binlerce ürün satılıyor. Bu ürünlerin bir kısmı yerel tedarikçilerden sağlansa da önemli bir kısmı da ithal ediliyor.

Döviz kurlarındaki artış sonrası Metro’nun satın alma stratejinde de önemli değişiklikler olmuş. Mağazalardaki ürünlerde yerlilik oranı artırılmış. Bu kararda döviz kurlarındaki artışlar belirleyici olmuş…

Para Dergisi

Facebook Comments

POST A COMMENT.