Otomotiv sektörü, iş hayatı, başarısı ve gelecek hedeflerin, MAG Business’a verdiği özel röportajında anlatan Ali Haydar Bozkurt, otomotiv sektörünün geleceğine dair görüşlerini anlattı. “Otomotiv sektörü büyük rekabetin yaşandığı sektörlerin başında gelmektedir” ifadelerini kullanan Bozkurt “Yeniliklerin ve insan hayatını kolaylaştırıcı özelliklerin her geçen gün karşımıza çıktığı sektörümüzde araştırma ve geliştirme harcamalarına sektör içinde en fazla kaynak ayıran markayız. Temsil ettiğimiz Toyota ve Lexus markalarının doğa ile dost hibrit otomobil satışlarında, 13 milyonu aşan satış adedi ile Dünya’da lider konumdayız. Tüm dünyada dizellerle ilgili birçok önlem alınmaya başlandı. Bunun etkilerini Türkiye’de de birkaç sene içerisinde görebileceğimizi düşünüyorum. Tüketiciler de daha bilinçli davranmaya başladılar. Yılda 30-40 bin km yapmayan bir müşterinin dizel araç alması zaten anlamsız ve bunu fark etmeye başladılar. Farklı markalar, farklı ülkelerin aldığı bu kararlara paralel olarak önümüzdeki 3-5 sene içerisinde dizel motor geliştirmeyeceklerini anons ettiler. Benim görüşüm, Avrupa’da 2018’de başlayan dizel otomobil satışlarındaki ciddi düşüş 2020 sonrasında Türkiye’de de yaşanacak ve hibrit araçların satışı artacaktır” dedi.
Şansı doğru değerlendirmek gerekir
Tarafından Haber Merkezi
Yorum yapılmamış
5 Eylül 2019 08:55

Previous Article
Next Article

Porsche’nin ilk tamamen elektrikli spor otomobili: Porsche Taycan
EİB’den Ağustos ayında 1 milyar 32 milyon dolarlık ihracat

İlgili Yazılar
Çin otomotiv dünyasını nasıl ele geçiriyor?
2 Aralık 2025
Araç muayenesi cep yakacak: 2026’da yüzde 25,49 zam geliyor
28 Kasım 2025




