Hintli Hero ezber bozdu; 5 yıl garanti

Hindistan’ın dünyaca ünlü motosiklet markası Hero, Türkiye’de ilk defa motosikletlerde “5 yıl veya 50 bin kilometre garanti” dönemini başlattığını duyurdu. Şirketin Avrupa ve Ortadoğu Direktörü Pranchal Srivastava, 5 yıl garanti ve Türkiye’de fabrika kurup buradan Avrupa’ya da satış yapacaklarının müjdesini vermek için İstanbul’a geldi.

Hintli direktör Pranchal Srİvastava’nın Hero Türkiye yetkilileri ile birlikte yaptığı açıklama, Wyndham Grand Levent Oteli’nde yapıldı. Hintli direktör, “5 yıl garanti” müjdesini verirken bu kuralı, Türk motosiklet pazarının bir devrimi olarak yorumladı ve satışları patlatacaklarını ileri sürdü. Srİvastava şöyle konuştu;

”Hero 2015 yılın sonunda global pazarlarda 55 milyon adetin üzerinde kullanıcıya ulaştı. Yıllık 7 milyon üretimimiz, Türkiye dâhil 29 ülkede satışımız var. Türkiye de kişi başına düşen motosiklet sayısı oldukça az. Ama Türkiye pazarının 2020 yılına kadar 500 bin adetlik satışa ulaşacağını öngörüyoruz. Türkiye, Avrupa pazarına girmek isteyen Hero için son derece önemli bir ülke. Hatta ülkenizi Avrupa pazarına giriş kapısı olarak görüyoruz. Türkiye’de bir üretim tesisi planlıyor ve üretilecek modellerle sadece Türkiye değil, Avrupa pazarını da hedefliyoruz. Çünkü Türkiye’nin Avrupa Birliği ile gümrük anlaşması olması büyük bir avantaj. Türkiye’deki ortağımız Soysal Grup ile yıllık 10 bin adetlik bir satış hedefimiz var. Türkiye’de planlanan üretim tesisini 2017 yılından itibaren hayata geçirmeyi planlıyoruz. Yatırım bedeli,  üretim kapasitesi ve hedef pazar yapısına göre bu yıl belirlenecek. Türkiye’de üretilen motorları Türkiye, Yunanistan, İtalya, İspanya, Fransa ve Balkanlarda satacağız.”

Hero’nun Türkiye temsilcisi Soysal Grup Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Soysal da 10 yıldır motosiklet sektöründe faaliyet gösterdiklerine değindi. Soysal “Aydın Nazilli’de 25 bin metrekarelik üretim tesisimiz var. Burada kendi markamız olan Asya adı ile 12 modelin montaj ağırlıklı üretimini yapıyoruz. Şu ana kadar Asya markası ile 100 binin üzerinde kullanıcıya ulaştık. Uzakdoğu menşeli üretim yapan bir firma olarak 2010 yılından bu yana global markalarla kalite ve teknoloji konusunda rekabet zorlaştı. Kullanıcılar kalite konusunda her yıl daha bilinçli oldu. PAZAR Uzakdoğu menşeli ürünlerden uzaklaşmaya başlıyordu. Bu nedenle 2014 yılı başında Hero ile anlaştık. Anlaşmamızda Türk sürücülerinin talep ettiği, ülke coğrafyasına uyumlu modeller sunulması şartını da koyduk. Tüm operasyon, ekip ve bayi ağımızla Hero’yu 2020 yılına kadar Türkiye’de bir numara yapma hedefine odaklandık. Hero’yu Türkiye’de sadece distribütör olarak değil üretici olarak da temsil etmek istiyoruz. Markanın kalitesini, 1,5 yıl gibi kısa zamanda Türkiye benimsedi.  Bu yıl satış hedefimiz 10 bin adet. Hero’nun Türkiye’de kuracağı üretim tesisi hayata geçtiği zaman maliyet fiyatları düşecek. Üretim tesisi kurulması sonrası 2020 yılı satış hedefimiz 75 bin adet olacak” dedi.

KALİTEMİZİN TEMİNATI 5 YIL GARANTİ

Hero Türkiye Direktörü Sait Orhan da 5 yıl veya 50 bin kilometre garanti ile birlikte kalite konusunda Türk sürücülere en önemli mesajı en direkt vermiş olduklarını vurguladı. Orhan konuşmasında; “Bu karar Türkiye’de bir ilk. 5 yıl ile birlikte motosiklette kalite eşiği olacağız. Hero sadece kalitesi ile değil, yakıt ekonomisi ve güvenlik konusunda dünyada iyi bilinen lider bir marka. 5 yıl garanti, motosiklet ticari yapan ve motosiklet kullanan herkes için artık bir standart olacak. Araştırmalara göre Türkiye’de kullanıcı ortalama her 2-3 yılda bir motosikletini yeniliyor. Motosikletini kısa sürede değiştirmek zorunda kalan ve bu nedenle yenileme farkı, vergi, plaka ve sigorta masrafları ödeyenler için 5 yıl garanti, ekonomik bir çözüm. 5 yıllık garanti için Türkiye genelindeki 120 servis istasyonu kullanıcıların emrinde olacak” derken, üretim, vergi maliyetlerinin düşmesi gibi avantajlarla Hero’nun Türkiye pazarında pazar lideri olmayı planlığını söyledi.

MOTOSİKLETLER HAKKINDA BİLGİLER

HERO TÜRKİYE’YE ÖZEL 2 MODEL ÜRETTİ

Hero 2016 yılında Türkiye’de satışa sunmaya başladığı 7 modelin 2’sini Türkiye’ye için özel üretti.  Bunlar Dash VX ve Duet VX. Her ikisi de şehir içi ulaşımına yönelik scooter modeli. Her iki model sınıfında yüksek hacimli modellerde yer alan özellikleri taşıyor. Tabii ki ikisi de 5 yıl garantili. Ayrıca güvenli duruş için entegre fren, telefon şarj soketi, led aydınlatma, çalınmaya karşı imobilizer, bagaj aydınlatma, kontaktan açılabilir depo kapağı, servis zamanı uyarısı, dijital ekran özelliklerine sahip. Dash başlangıç fiyatı 4 bin 563 lira, Duet başlangıç fiyatı ise 4 bin 539 lira.

HERO MODELLERİ VE FİYATLARI

Karizma 225 cc  motosiklet    6 bin 590 lira.

Thriller 150 cc   motosiklet    5 bin 808 lira.

Tsport 150 cc     motosiklet    5 bin 626 lira.

Hunk 150 cc        motosiklet    5 bin 456 lira.

Glamour 125 cc motosiklet    4 bin 690 lira.

Pleasure 102 cc                scooter         4 bin 560 lira.

Dash 110 cc        scooter         4 bin 463 lira.

Duet 110 cc        scooter         4 bin 539 lira.

 

TÜRKİYE’DE 10 MODELE ULAŞTI

2014’de Türkiye’de 3 model ile pazara giren Hero, 2016 yılında toplam 10 modele çıktı. Bunların 5’i scooter, 5’i ise vitesli modeli. 110-225 cc arasında değişen motor hacimleri olan Hero modellerinde 225 cc’lik Karizma’nın fiyatı 6 bin 590 lira.

115 SATIŞ, 125 SERVİS, 72 SAATTE PARÇA TEMİNİ

Hero’nun Türkiye genelinde 125 servis istasyonu ve 115 showroomu var. Bu mağazaların yarısı Hero konsept mağazası ve sadece Hero markalarının satışını yapıyor. Hero konsept mağazaların tümünde test sürüş imkanı sağlanıyor. Tamamına yakını satış-servis-yedek parça hizmeti sunuyor. Satış noktaların sayısı en fazla 150 ile sınırlı tutulacak. Hero Türkiye, yetkili serviste yer almayan yedek parçayı talep bildirimin yapılmasından itibaren 72 saatte temin garantisi de veriyor. Bu sürede ulaştırılamayan yedek parça müşteriye ücretsiz olarak veriliyor. Müşteri en fazla 3 iş gününde yedek parçasını temin edebiliyor. ”

GÜNDE 11 LİRAYA KİRALAMA

Hero Türkiye aynı zamanda filo kiralama hizmeti veriyor. Buna göre günde 11 lira kira ile restoranlara servis aracı sağlıyor. Sadece yakıtı kendisine ait olan kiralama yöntemi ile işletmeler motosiklet satın almak yerine kiralayarak giderlerini sabitliyor. Aracın bakım, yağ değişimi, parça, garanti, kaza, arıza gibi hiçbir detayı ile uğraşmıyor ve Hero filo ekipleri gezici donanımlı araçlarla bakım hizmetini yerinde veriyor. 12-30 aya kadar kiralanabilen servis motorları birçok zincir restoranlar tarafından kullanılıyor.

 

TÜRKİYE MOTOSİKLET SATIŞLARI YERLİ/İTHAL ORANI

Yerli montaj; yüzde 50 , ithal; yüzde 50

 

TÜRKİYE’DE MOTOSİKLET VERGİLERİ

Cc                           KDV                       ÖTV                       PLAKA                 

50-249                  yüzde 18             yüzde 8                350 lira

250 üzeri             yüzde 18             yüzde 37             350 lira

 

EN ÇOK MOTOSİKLET SATILAN İLLER

İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Hatay, Adana, Mersin, Gaziantep, Konya, Manisa, Balıkesir, Çanakkale, Bursa.

 

KİŞİ BAŞINA MOTOSİKLET SAYISI

Türkiye                        yüzde  3

Bulgaristan                 yüzde  5

Fransa                       yüzde  8

Yunanistan                 yüzde 10

İtalya                           yüzde 15

Tayvan                        yüzde 50

 

TÜRKİYE YILLIK SATIŞ ADETLERİ

2004                             92 bin.

2005                           230 bin

2006                           400 bin

2007                           192 bin

2008                           193 bin

2009                           142 bin

2010                           140 bin

2011                           200 bin

2012                           190 bin

2013                           185 bin

2014                           180 bin

2015                           170 bin

2016  (öngörülen)       175 bin

 

GELİRE ORANLA YAKIT HARCAMALARI

Türkiye’de bir kişinin yakıt harcaması toplam gelirinin yüzde 34’ünü oluşturuyor. Bu oran Avrupa ülkelerine göre oldukça yüksek. İtalya’da kişi başı yakıt harcaması gelirin yüzde 15,  Norveç’te kişi başı yakıt harcamasının gelire oranı yüzde 7.

 

HİNDİSTAN VE MOTOSİKLET

Hindistan global pazarlarda bilişim, sinema ve motosiklet sektöründe en gelişmiş ülkelerden birisi. Türkiye’de ise Hindistan deyince aklımıza ilk olarak Taç Mahal, Bollywood ve egzotik bir güney Asya ülkesi geliyor. Geçtiğimiz yıla kadar da Türkiye’de motosiklet deyince aklımıza Hindistan gelmiyordu ancak artık bu üçlüye motosiklet de eklendi. Büyük coğrafyası nedeni ile ulaşımın zor ve maliyetli olduğu Hindistan da en önemli ulaşım aracı motosiklet. Neredeyse her yaştaki kişiler motosiklet kullanılıyor. Ülkede kişi başı yıllık milli gelir 3 bin doların altında. Bu nedenle ülkede en tercih edilen ulaşım aracı motosiklet. Yakıtın litresi de ortalama 1 dolar. Dolayısı ile ulaşım maliyetleri gelir-yakıt bedeline göre oldukça yüksek. Bu da Hindistan’ın en büyük motosiklet üreticisini olan Hero’yu yakıt teknolojilerine yöneltti. Hero, FI-ATFT-ASFS gibi 3 farklı yakıt teknolojisi kullanıyor. Hero modelleri 1 litre ile günlük şartlarda 70 kilometre kadar yol gidebiliyor. Hindistan resmi kuruluşu ICAT (International Centre for Automotive Technology) 2015 onaylı testlerinde Hero mühendislerinin Ismart isimli modeli, 1 litre ile 102,5 kilometre yapıp rekora ulaştı.

Facebook Comments

POST A COMMENT.