Covid-19 salgını sırasında büyük şehirlerden küçük yerleşim birimlerine göç eden beyaz yaka çalışanlar geri dönüyor. ABD’de yapılan araştırma ‘şehre dönüş’ trendiyle ilgili güçlü sinyaller veriyor. An...
Turizm, Covid-19 salgını nedeniyle bir çıkış yolu arıyor. Bu konuda adım atılması gerektiğini düşünen ve “Aşı karnesi olanları ülkemize karantinasız kabul edeceğimizi ilan edelim” diyen Ulusal İktisad...
COVID--19 pandemisi tüm dünyada farklı birçok olumsuzluğa ve değişime neden olurken son dönemde tüketicileri de daha fazla dijital hale getirdi. Aslında bu değişim 25 yılı aşan bir dijital dönüşüm tre...
Covid-19 virüsü en büyük ihraç pazarımız Çin'de ortaya çıktığı için pandemiden en çok etkilenen sektörlerin başında gelmemize rağmen 2020 yılının Ocak - Aralık döneminde, 4,3 milyar dolar döviz kazand...
Covid-19 tedbirleri kapsamında günün büyük çoğunluğunu evlerde geçiriyoruz. Bu durum pek çok kişinin evinden sıkılmasına neden oldu. Öyle ki virüs azalıp da kontrollü normale geçildiğinde evini değişt...
Great Place to Work Enstitüsü, COVID-19 nedeniyle milyonların evden çalışmak zorunda kaldığı dönemde çalışan bağlılığını artıracak uygulamaları açıkladı. Yapılan araştırma, çalışanların en fazla yalnı...
Covid-19 pandemisi nedeniyle hepimiz el hijyenine çok önem veriyoruz. Günde yaklaşık 15-20 kez ellerimizi yıkıyoruz. Hatta bu sayı bazen daha da fazla olabiliyor. Hijyen sağlayabilmek için bazı önemli...
Tüm dünyayı etkileyen COVID-19 salgınını kontrol altına almak için tanı testleri kritik bir rol oynuyor. Test yapılmasının ardından koronavirüs tanısı alan kişilerin toplumdan izole olarak gerekli önl...
Tedavisi yalnızca organ ve doku nakli ile mümkün olan hastalıklar, yaşamı tehdit eden önemli sağlık sorunları arasında yer alıyor. Bu rahatsızlıkların seyri ve tedavi aşamaları hastalar için endişeli ...
Yeni Coronavirüs salgını başladığından bu yana testler için başlıca engelleyici faktör, COVID-19 testi yaptırmak isteyenlerin uzun bekleme sıraları olmuştu. Şimdi gezici bir laboratuvarın ortaya konul...
KPMG, Covid-19 nedeniyle tüketicilerin seyahat ve turizm tercihlerinin nasıl değiştiğini araştırdı. 12 ülkede 70 bin kişiyle yapılan araştırmadan çıkan sonuçlara göre dünyada turizm sektörüne güven di...
COVID-19 pandemisiyle birlikte tüketicilerin alışveriş ve ödeme yöntemi alışkanları da değişti. Bu dönemde tüketicilerin yaklaşık %50’si online ödeme yöntemlerini tercih ederken yeni nesil banka ve öd...
Dünya kekik yağı üretiminin yüzde 60’ını tek başına karşılayan Türkiye, COVID-19 salgınından sonra talep patlaması yaşıyor. Korona virüse karşı etkisi klinik çalışmalarla kanıtlanmış olan kekik yağı i...
Coronavirüs salgını, en çok perakende sektörünü etkiledi. Salgında doğru zamanda doğru hamlelerle süreci lehine çeviren de oldu zarar gören de. Peki perakende sektörü neler öğrendi ve gerçekten olası ...
Dünyayı etkisi altına alan ve uluslararası ticareti neredeyse durma noktasına getiren COVID-19 pandemisi başlangıç sürecinde ara verilen, ticaretin vazgeçilmez mecralarından biri olan fiziki fuarlar e...
Yeni öğretim yılında eğitimlerine evlerinden başlayan öğrenciler, yüz yüze eğitim için gün sayıyor. Covid-19'un etkileri göz önüne alındığında yüz yüze eğitim alacak öğrencilerin daha sağlıklı ve deng...
McKinsey & Company'nin yeni raporu COVID-19 küresel salgın sürecinde tüketicilerin kökten değişen alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına ışık tutuyor. Dijital, temassız ticaretin 10 yıllık gelişimi 3 ayda ge...
McKinsey & Company, moda endüstrisini mercek altına aldı. COVID-19 sürecinden yoğun şekilde etkilenen giyim, takı ve aksesuar sektörlerinde yeni normale geçiş için ipuçları sunan araştırma, tüketicile...
McKinsey & Company, COVID-19'un küresel tedarik zincirinde yarattığı kırılganlıklar karşısında öncelik kazanan dirençlilik konusunda kapsamlı bir çalışmaya imza attı. McKinsey Global Enstitüsü, kürese...
İflasların en çok görüleceği ülkelerin ABD, Brezilya, Çin, İngiltere, İspanya, İtalya, Belçika ve Fransa olması bekleniyor. ...
Adnan Ateş’in haberi; McKinsey & Company, Avrupa Özel Bankacılık Araştırması Raporu’nun sonuçlarını açıkladı. 2019 yılını ve 2020 yılının birinci çeyreğini kapsayan araştırmada özel ba...
Pandemi döneminde ihracatta ayakta kalan yaş meyve sebze ve mamul sektörleri hayata geçirecekleri iki Uluslararası Rekabetin Geliştirilmesi (URGE) Projesi'yle Uzakdoğu ve Amerika Birleşik Devletleri'n...
Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi sürecinde acil eylem planını devreye sokan ve bu zorlu şartlarda bile operasyonlarını tam kapasiteyle kesintisiz sürdüren SOCAR Türkiye'nin İzmir Alia...
Coronavirüs salgını, Boğaziçi Üniversitesi'nde yaz döneminde seçmeli ders oldu. Çalışmalarını misafir akademisyen olarak ABD Columbia Üniversitesi'nde sürdüren Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü Öğr...




























