E-Ticarete 2,6 milyon yeni müşteri

TÜİK’in araştırmasına göre, Türkiye’de 17 milyon 580 bin kişi internet üzerinden alışveriş ediyor.

Gençler ve çalışan kadınların yoğun ilgisiyle sürekli büyüyen online alışveriş sektörü, son bir yılda 2,6 milyon yeni müşteri daha kazandı.

TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre, 2017 yılında yüzde 24,9 olan, internet üzerinden mal ve hizmet siparişi veren ya da satın alanların oranı 2018 yılında yüzde 29,3’e yükseldi.

500’e yakın sanal mağazadan alışveriş yapanlara nakit para ödeyen Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, araştırmanın 16-74 yaş grubundaki 60 milyon kişi üzerinde yapıldığını anımsatarak, “Yüzde 4,4’lük artış 2 milyon 640 bin kişiyi kapsıyor.TUİK’in yüzdelik rakamlarını kişi sayısına çevirirsek, 2017 yılında 14 milyon 940 bin olan e-ticaret müşterisi sayısının 2018’de 17 milyon 580 bine yükseldiği ortaya çıkıyor. Sanal alışveriş müşterilerinin 10 milyon 80 binini erkekler, 7,5 milyonunu da kadınlar oluşturuyor” dedi.

Giyim ilk sırada

TÜİK’in, Türk tüketicilerin internette satın aldıkları ürün ve hizmetleri de araştırdığını kaydeden Kayral, “Araştırmaya göre, internetten en çok giyim eşyası satın alınıyor. Türk tüketicilerin yüzde 65,3’ü yılda en az bir kez internetten giyecek alıyor. Yüzde 47,3’ü tatil ve seyahat, yüzde 30,9’u bilgisayar, elektronik eşya ve cep telefonu, yüzde 26,8’i ev eşyası, yüzde 22,1’i gıda ve market , yüzde 20,6’sı da kitap, dergi almak için yılda en az bir kez internetten alışveriş yapıyor” diye konuştu.

Kayral, ilaç, sigorta, etkinlik bileti, oyun ve yazılımların da internetten yoğun olarak satın alınan ürünler arasında yer aldığını bildirdi.

 

Ekovizyon Dergi / ekovizyon.com.tr

 

Bu haberde ilginizi çekebilir;

E-ihracatta ciro yüzde 85 arttı

 

Facebook Comments

POST A COMMENT.