“ABD seçmeni değişime karar verdi”

ABD seçimlerini Trump’ın kazanacağını Mart ayında yayınladığı “sosyal kontrat bozuldu” adlı makalesi ile tahmin eden Saxo Bank’ın Baş Ekonomisti ve CIO’su Steen Jakobsen, ABD seçmeninin değişimde karar kıldığını ve bu sonucun artık reşit olan 1989 jenerasyonu ile ilgili olduğunu ifade etti.

Küreselleşme ve ticareti artırma ortamında yetişen yeni jenerasyonun, seçimlere ticaret ve küreselleşme karşıtı bir muhtıra ile başkaldırdığını söyleyen Saxo Bank’ın Baş Ekonomisti ve CIO’su Steen Jakobsen, Trump’ın yeni politik lider formatı olmasından endişe duyulmaması gerektiğini ancak hayatta bir kez olsun bir jenerasyonun beklenenin dışında bir hareketini kucaklamamız gerektiğini düşündüğünü belirtti. Jakobsen, tüm dünyayı etkileyen seçim sonuçlarını şöyle değerlendirdi:

“Amerika dünyanın en yüksek makamına yeni bir Başkan seçimi için oy verdi. Onlar da değişime karar verdiler. Trump ile, hatta rakibi Clinton ile çok ilgili olamayan ancak saldırı altında olan sosyal dokuyla son derece ilintili olan bir değişim gerçekleşti. Bu yıl sürekli olarak, bunun sorunlar hakkında olmadığı gerçeği üzerine konuştuk. Gerçekten de bu, artık reşit olan 1989 jenerasyonu ile ilgili. Bu jenerasyon küreselleşme ve ticareti artırma ortamında yetişti. Şimdi, son tahlilde seçimlerdeki tek temsilcisi Trump olan ticaret ve küreselleşme karşıtı bir muhtıra ile başkaldırıyorlar.”

“Trump’ın yeni politik lider formatı olmasından endişe duymamız gerektiğini düşünmüyorum, ancak hayatta bir kez olsun bir jenerasyonun beklenenin dışında bir hareketini kucaklamamız gerektiğini düşünüyorum. Gerçekten neye ihtiyacımız olduğunu anlayabilmek için, ihtiyacımız olmayan şeyi hissetmemiz, algılamamız, koklamamız ve dokunmamız gerekir. Bunu gidişat yönünde bir ara, bir duraklama olarak görüyorum ve iki yıl sonra yapılacak ara seçimlerin yeniden küreselleşmeye ve daha fazla tradinge doğru bir yön çizmesini bekliyorum, çünkü günün sonunda daha iyi bir toplum yaratan şey budur.”

www.ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.