4 ülkede birden Türkiye tanıtımı

Türkiye, “Turkey Discover the Potential” yani “Türkiye Gücünü ve Potansiyelini Keşfet” sloganı ile dünya üzerinde tanıtım atağına kalktı. Discover the Potential 21 Şubat’ta İngiltere’de The Daily Telegraph, 22 Şubat’ta Almanya’da Die Welt ve Welt Kompakt, Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) Gulf News, 23 Şubat’ta da Fransa’da Le Monde gazeteleri ile yayına çıktı.

Discover the Potential, Türkiye’nin potansiyelini dünyaya anlatıyor

Uluslararası medya kuruluşu Global Connection organizasyonunda, Türkiye’nin potansiyelini dünyaya anlatmak üzere hazırlanan “Turkey Discover the Potential” yayınları 21-23 Şubat tarihleri arasında 4 ülkede birden okuyucularla buluştu.

Türkiye, “Turkey Discover the Potential” yani “Türkiye Gücünü ve Potansiyelini Keşfet” sloganı ile dünya üzerinde tanıtım atağına kalktı. Discover the Potential 21 Şubat’ta İngiltere’de The Daily Telegraph, 22 Şubat’ta Almanya’da Die Welt ve Welt Kompakt, Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) Gulf News, 23 Şubat’ta da Fransa’da Le Monde gazeteleri ile yayına çıktı.

Cumhurbaşkanlığı’nın himayelerinde başlatılan “Turkey Discove the Potential” markasının tanıtım atağı kapsamında Ekonomi Bakanlığı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin liderliğinde, Uluslararası medya kuruluşu Global Connection (GC) tarafından hazırlanan yayınlarda; Türkiye’nin eğitimden tarıma, sanayiden turizme kadar birçok sektörünün taşıdığı yatırım ve üretim potansiyeli ele alındı.

The Daily Telegraph, Die Welt, Welt Kompakt, Gulf News ve Le Monde ile birlikte bu ülkelerde okuyucularla buluşan Turkey Discover the Potantial yayınlarında yer alan haberlerde, Türkiye’nin potansiyeli şöyle anlatılıyor:

Deri sektörüne güveniyorlar

Habere göre; yabancılar Türkiye’de üretilen deri ceket, çanta ya da ayakkabıyı tercih ediyorlar. Nedeni ise çok basit. Öncelikle bu ürünler benzerleri ile karşılaştırıldığında nitelikli, şık ve güvenilirler. Habere göre, yabancılar Türkiye’de üretilmiş bir deri ürününü senelerce kullanabiliyor ve ulaşılabilir fiyatlarla satın alabiliyor.

Öğrenciler Türkiye’yi tercih ediyor

Dört ülkede yapılan yayınlarında yabancı öğrencilerin de eğitim için Türkiye’yi tercih ettiklerine dikkat çekiliyor. İstanbul başta olmak üzere Türkiye’deki birçok üniversitede eğitim dilinin yüzde 100 İngilizce olması bu tercihin önemli bir nedeni.

Habere göre Avrupa’da 25 yıldır uygulanan öğrenci değişim programı Erasmus ile Avrupa’dan Türkiye’ye gelen öğrenci ve akademik personel sayısı 40 bini aşmış durumda.

İyi tarım, iyi ürün

Dünyanın en zengin klimatik özelliklerine sahip olan Türkiye, tarıma uygun toprakları ile de dünyanın beğenisini kazanmış durumda. Haberlere göre, Türkiye şimdi son teknoloji ile “İyi Tarım”a yatırım yapıyor ve kaliteli ürünlerini tüm dünyaya satıyor.

Türkiye “kış güzeli”

Tatil mevsimi olarak herkes yaz aylarını benimsemiş olsa da Türkiye’nin tatil için aynı zamanda “kış güzeli” olduğuna dikkat çekildi.

Bunun gerekçesi ise dağları, ormanları, gölleri, kayak merkezleri ile Türkiye’nin karlı günlerin fazlasıyla yakıştığı coğrafyalardan olduğuna dikkat çekiliyor ve okuyucular bu güzellikleri keşfetmeye davet ediliyor.

Dünyanın “göz”ü Türkiye’de

Discover the Potential yayınlarında sağlık turizmi açısından da Türkiye’nin keşfedilmiş ülkelerden olduğuna dikkat çekiliyor. Buna örnek olarak ise bu yayınlarda göz konusu işleniyor. Haberlerde dünyanın dört bir yanından binlerce hastanın her yıl gözleriyle ilgili sorunları gidermesi için Türkiye’deki hastaneleri tercih ettiklerine yer veriliyor.

Global markaların üretim üssü

GC tarafından hazırlanan yayınlarda Türkiye’de üretim yapan global markalara da yer veriliyor. Discover the Potential’in bu yayınlarındaki konuğu Ford Otosan. Yeniköy fabrikasından görüntülerin yer aldığı röportajda Türkiye’nin en büyük otomobil üretim tesislerinden olan Ford Otosan’ın Ar-Ge ve ihracat odaklı bir büyüme stratejisine sahip olduğu ön plana çıkartılıyor. Ayrıca, Türk makine sektörünün dünyada yakaladığı başarılara da vurgu yapılıyor.

Girişimcinin gücü

Yayınları değerlendiren Global Connection Genel Koordinatörü Onur Tayşu, “Bu yayınlardan da anlaşılacağı gibi dünya, Türkiye’deki potansiyeli keşfetmeye başladı. Tarım ürünlerinden giyim kuşama, ağır sanayiden eğitime kadar birçok konuda Türkiye, dünyanın tercih edilen ülkeleri konumuna yerleşmiş durumda. Bu gelişmede Türk girişimcisinin büyük payı olduğunu düşünüyorum” dedi.

Facebook Comments

POST A COMMENT.