Türk konfeksiyon sektöründen Paris atağı

Tasarım ve Ar-Ge yatırımlarıyla tüm dünyanın tercih ettiği koleksiyonlara imza atan Türk Konfeksiyon Sektörü, dünyanın en prestijli tekstil ve hazırgiyim fuarı olarak kabul edilen Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı’nda İlkbahar – Yaz 2018 koleksiyonlarını dünyanın dört bir tarafından gelen alıcılara sundu. Türk firmaları yeni ticari bağlantılarla yurda döndü.

Hazır giyim sektörü, Paris’ten ticari bağlantılarla döndü

7-9 Şubat 2017 tarihlerinde düzenlenen Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı’nda Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği bu yıl dördüncü kez gerçekleştirdi. 2016 yılında 15 firma ile katılan Türkiye, 2017 yılında 18 firma ile yerini aldı.

Türk Hazırgiyim Sektörü’nün ihracatında Fransa’nın dördüncü büyük pazar, Avrupa Birliği’nin payının ise yüzde 80 civarında olduğunu belirten Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Burak Sertbaş, Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı’na sadece Fransız ithalatçıların gelmediğini, İngiltere, İtalya, Almanya, İspanya, Japonya, Kuzey Kore, ABD ve Çin başta olmak üzere 30 farklı ülkeden profesyonel alıcıların fuarı ziyaret ettiğini, fuar sırasında Türk firmalarının İlkbahar – Yaz 2018 koleksiyonlarını tanıttıklarını ve verimli iş görüşmeleri gerçekleştirdiğini kaydetti.

Fransa’nın konfeksiyon ithalatının 23 milyar dolar olduğuna işaret eden Sertbaş, “Türkiye’nin Fransa’ya yaptığı konfeksiyon ihracatı ise 2016 yılında 850 milyon dolar mertebesinde. İhracatımızda Almanya, İngiltere ve İspanya’nın ardından dördüncü büyük Pazar. Fransa pazarına yakınlığımızı avantaja dönüştürecek ticari bağlantılarla döndük. Hedefimiz Fransa’ya ihracatımızı 1 milyar doların üzerine çıkarmak ” diye konuştu.

Türkiye 18 firma ile katıldı

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği tarafından Milli Katılım Organizasyonu yapılan Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı’nda Türkiye ilk kez 18 firma ile temsil edildi. Katılan 18 firmanın isimleri ise şöyle; “Acar Basım ve Cilt Sanayi Ticaret A.Ş., Akçakaya Group Tekstil A.Ş., Akın Tekstil (AKTEK), Bizden Giyim San. Ve Tic. A.Ş., CBF Tekstil ve Dış Tic. A.Ş., CRUZZO, CU Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş., Demoteks Tekstil San. Ve Tic. Ltd. Şti., Fattogrup, Fıratteks Tekstil San. Ve Tic. Ltd. Şti., Gülsen Tekstil San. ve Tic. Ltd. Şti., İYA Tekstil Sanayi ve Ticaret Ltd.Şti., Kaynak Tekstil, Orimpex, Seyfeli Dış Ticaret Ltd. Şti., Versiyon Tekstil, Yelkenci Tekstil, Yılmaz Konfeksiyon Tic ve San. A.Ş.”

41 yıldır düzenlenen Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı’nda2.000 firma katılımcı olarak yer alırken, yaklaşık 65.000 kişi ziyaret etti. Fuar sürecinde Yeni trend alanları ve verilen seminerler ilgi çekiciydi.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarı sürecinde, fuar alanının girişinde ve fuar alanında hem Türk hazırgiyim sektörünü tanıttı, hem de ithalatçıları Türkiye standına davet etti. Fuarda Türkiye standını ziyaret eden isimler arasında Türkiye’nin Paris Büyükelçisi İsmail Hakkı Musa’da vardı.

Ekovizyon Dergi/ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.