Porsche’nin ilk çeyrekte faaliyet kârı 1 milyar Euro’ya yükseldi

Alman otomobil üreticisi Porsche, 2016 yılında gösterdiği başarılı mali performansı 2017 yılının ilk çeyreğinde de devam ettirdi. Yılın ilk çeyreğinde Porsche’nin faaliyet kârı yüzde 8 artarak 967 milyon Euro’ya çıkarken, gelirleri ise yüzde 2 artarak 5,5 milyar Euro oldu.

Porsche AG seneye güçlü bir başlangıç yaptı. 2017’nin ilk üç ayında şirketin faaliyet sonuçları, gelirleri, otomobil satışları ve çalışan sayısı geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla artış gösterdi. Kâr marjı da yükselerek yüzde 16,7’den yüzde 17,6’ya çıktı. 2017’nin ilk çeyreğinde faaliyet kârı yüzde 8 artarak 967 milyon Euro’ya çıkarken, gelirleri ise yüzde 2 artarak 5,5 milyar euro oldu. Aynı dönemde otomobil satışları yüzde 7 artışla 59,689’a çıkarken, şirketin çalışan sayısı da yüzde 13 artarak 28,249 kişiye yükseldi.

Porsche AG İcra Kurulu Başkan Vekili ve Finans ve BT İcra Kurulu Üyesi Lutz Meschke, “2016’daki rekor performansımızın kesintisiz bir devamı niteliğindeki bu son derece başarılı sonuçlarla bir kez daha yüksek bir seviyenin üzerine çıkmayı başardık” değerlendirmesinde bulundu. Meschke’ye göre, şirketin sonuçlarındaki bu olumlu gelişmenin tek sebebi daha iyi optimize edilen maliyet yapısı ve iyi ürün karışımı değil, aynı zamanda uzun vadeli kur sabitleme stratejisi.

Porsche AG İcra Kurulu Başkanı Oliver Blume ise şu değerlendirmede bulundu: “Başarımızın temelinde, etkileyici otomobillerden oluşan son derece cazip ürün gamımız yatıyor. Yeni Panamera, özellikle elektrikli hibrit ve Sport Turismo versiyonları ile müşterilerimiz arasında büyük rağbet gördü. Panamera Turbo S E-Hybrid gibi modeller, Porsche için elektrikli mobilite ve üst düzey sportif performansın birbirine zıt kavramlar olmadıklarını ortaya koydu. Bir yandan da, dijitalleşmeyi ileri taşıma çabalarımız sürüyor. Geleneksel Porsche ruhunu yeni teknolojilerin sağladığı güçle bir araya getirirken, aklımızda tek ve net bir hedef var: Porsche’yi premium otomotiv segmentinin önde gelen dijital hareketli çözüm sağlayıcısı haline getirmek.”

Otomobillerin yanı sıra, şirketin dijitalleşme faaliyetlerinin odağında başka ürünler, iş alanları ve süreçler de var. Lutz Meschke’ye göre, bu önemli adımlarından biri de, dünya çapında gerçekleştirilen izleme çalışmaları. Meschke, “Yeni trendleri saptayıp değerlendirmeliyiz. Gelecekte değer kazanacak inovatif teknolojilere erkenden erişerek büyümeyi daha da ileri taşıyor ve değerini sürdürülebilir kılıyoruz. Bu amaçla Silikon Vadisi ve Asya’da yeni girişimler planlıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Ekovizyon Dergi / ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.