Exxon Mobil’in “Oto Sanayi Ustaları Eğitimi” projesi, B2B Pazarlama Dalında Effie Ödülü kazandı!

Exxon Mobil Türkiye’nin Artırılmış Gerçeklik teknolojisiyle hazırladığı “Oto Sanayi Ustaları Eğitimi” projesi , Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda B2B Pazarlama dalında ödül kazandı.

Dünyanın önde gelen sentetik motor yağı markası Mobil 1, oto sanayi sitelerindeki ustaların gelişimlerini desteklemek amacıyla düzenlediği Mobil 1 sentetik motor yağı eğitimlerini inovasyonla birleştirdi. Sanayi sitelerinde yaklaşık 4 ay süren bir araştırmanın sonucunda geliştirilen eğitimlerde üç boyutlu yazıcıyla üretilen motor maketleri sayesinde yağın araç motorundaki akışı tabletlerden gözlemleniyor . Aşırı sıcak ve soğuk ortamlarda, uzun kilometrelerde motor yağının performanstaki etkisi izlenebiliyor.

Eğitimler, Mobil 1 uzmanları tarafından Türkiye’de ve Kıbrıs’ta 30’dan fazla ilde yer alan tamirhane ve servis noktasında uygulanıyor. Yağlama teknolojileri ve motor yağları hakkında ustalara doğru bilgiyi uygulamalı olarak aktaran eğitimler sayesinde yağın motordaki akışı dijital ortamdan adım adım takip edilebiliyor.

Türkiye’den dünyaya örnek proje…

Yaklaşık 6 yıldır devam eden Mobil 1 sentetik motor yağı eğitimleri, şimdiye kadar 6 binden fazla servis noktasında 11 binin üzerindeki ustaya ulaştı. Projenin sorumlusu ExxonMobil Türkiye Pazarlama Müdürü Gamze Bozkurt, “Oto sanayide temsilcilerimiz ve iş ortaklarımız olan ustaların ihtiyaçlarını inovasyonla birleştirdik ve sanayi sitelerinde gelenekselleşen eğitimlerimizi bir üst seviyeye taşıdık. Başladığımız günden beri hem oto sanayi ustalarından, hem ustaların yeni yetişen ve işi öğrenmeye aday olan çıraklardan olumlu geri dönüşler aldık. Böylelikle belirlediğimiz hedefe çok daha kısa süre de ulaştık. Şimdi bu çalışmalarımızı Türkiye’deki endüstri meslek liselerine de taşıyarak otomobil sektöründe yetişmeye başlayacak öğrencilere de aktarmayı ve gelişimi sürdürmeyi planlıyoruz. Türkiye’de başlattığımız bu projeyle hem yurt dışındaki farklı pazarlara örnek olmak hem de Türkiye’de ödül olmak bizim için oldukça gurur verici.” dedi.

Reklamın Oscarları olarak kabul edilen Effie Awards Türkiye’den B2B Pazarlama dalında gümüş ödüle layık görülen proje 2016 yılında da En Yenilikçi Teknoloji – Dijital Medya Kullanımı dalında büyük ödül Kristal Elma’yı ve diğer kategorilerde iki ödüle daha layık görülmüştü.

ExxonMobil Türkiye’nin çözüm ortağı Milk Lab’ın Kurucusu Murat Ersoy “Bizim inandığımız bir projeydi. Çok keyifle çalıştık. Aldığımız ödüller de bize başarılı bir iş yaptığımızın kanıtı oldu. ” dedi.

Ekovizyon Dergi/ekovizyon.com.tr

 

 

Facebook Comments

POST A COMMENT.