Ödülü, sürdürülebilir giyim üreten mülteci projesi ve işçilerine özel mağaza sunan fabrika aldı

Tasarımcı Tommy Hilfiger, Tommy Hilfiger Global and PVH Europe CEO’su Daniel Grieder, gazeteci, aktivist ve konuşmacı Noor Tagouri’nin de aralarında bulunduğu uzman jüri üyeleri iki yarışmacıyı birinci olarak seçti.

Bir PVH Corp. [NYSE: PVH] şirketi olan Tommy Hilfiger, Apon Wellbeing ve A Beautiful Mess girişimlerinin, 2019 Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge yarışmasını kazandığını duyurdu. Modada kapsayıcı ve pozitif değişimi vurgulayan çözümler geliştiren, kuruluş ve gelişme aşamasındaki girişimleri desteklemeyi amaçlayan program, ikinci yılında 400’den fazla başvuru aldı.

“Tommy Hilfiger olarak hiçbir şeyi boşa harcamama ve herkese kucak açma vizyonuyla hareket ediyoruz. İnovasyonlarıyla moda dünyasının daha sürdürülebilir ve kapsayıcı hale getiren bu yetenekli sosyal girişimciler grubu, sürecin başından sonuna kadar bana ilham verdi” diyen Tommy Hilfiger, şöyle devam etti: “Bu yılın kazananları Apon Wellbeing ve A Beautiful Mess’i kutluyorum. Bu start-up’lar için sadece bir başlangıç olan bu programın ardından kendilerini sektörümüzde pozitif etki yaratmaya adayan bu girişimcilere mentorluk sunmaya ve gelişmelerini desteklemeye devam edeceğiz.”

Tommy Hilfiger Global ve PVH Europe CEO’su Daniel Grieder da şu yorumda bulundu: “İkinci Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge yarışmasını kazananlar, moda sektörünün geleceğini temsil ediyor. Sektörümüz hızla gelişmeye devam ederken moda dünyasının içinde ve dışından kuruluşlarla ve kişilerle işbirliği yapmaya ve işlerimizi daha iyiye doğru dönüştürebilecek inovasyonlar sunmaya önem veriyoruz. Tüm kazananları ve finalistleri kutluyorum!”

Apon Wellbeing, ödül olarak 75.000 € ödül kazandı. Bangladeş merkezli şirket, fabrikaların içinde günlük ihtiyaç maddelerini adil fiyatlarla sunan mağazalarında ürünleri yüzde 10 indirimle sunarken işçilerin ücretsiz sağlık sigortası ve sağlık hizmetleri için puan topladığı bir programda uyguluyor.

Apon Wellbeing Kurucusu ve Genel Müdürü Saif Rashid, kazanmaları hakkında şunları söyledi: “Moda değer zincirinde yeni çıkış yaparken TOMMY HILFIGER gibi bir markanın onayını almak, girişim ve gelişme aşamasındaki şirketlerin büyümesine ve etkisini artırmasına çok yardımcı oluyor. Ama en önemlisi Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge yarışmasının sağladığı stratejik destek ve mentorluk. TOMMY HILFIGER‘ın verdiği destek şimdiden iş modelimizi, stratejimizi, iletişimimizi ve gelecek hakkında düşünme biçimimizi şekillendirmeye başladı.”

Hollandalı bir start-up olan The Beautiful Mess de ödül olarak 75.000 € kazandı. The Beautiful Mess, mültecilerin sürdürülebilir giyim üreterek sosyal ve ekonomik bağımsızlık kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlayan yaratıcı bir ortam sunuyor.

“Döngüsel üretim girişimlerinin ölçeğini büyütmek için moda sektöründe büyük oyunculara ihtiyacımız var, Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge yarışması da tam olarak bunu sağlıyor,” diyen A Beautiful Mess Makerspace Direktörü Naz Kawan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Moda sektörünün tedarik zincirini dönüştürmek istiyorsak işbirliğine dayalı, entegre bir yaklaşım gerekiyor. Bu küresel programın desteğiyle daha döngüsel, şeffaf ve kapsayıcı bir moda ortamı oluşturmak için çalışıyoruz.”

Kazananlar ayrıca bir yıl boyunca Tommy Hilfiger ve INSEAD uzmanlarından mentorluk desteği alacak ve INSEAD Sosyal Girişimcilik Programına (ISEP) katılma hakkına sahip olacak.

İzleyicilerin oylarıyla “Favori” seçilen Sudara ise 10.000 € ödül aldı. Hindistan ve ABD merkezli, büyüme aşamasındaki pijama şirketi Sudara, seks ticaretinden kaçan veya yüksek risk altında bulunan kadınların mesleki ve dikiş becerileri geliştirmelerine yardımcı oluyor.

Sudara Inc. Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Shannon Keith de şöyle konuştu: “Modayı iyilik yapmak için bir güç olarak kullanmayı vurgulayan Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge, marka amacımızla doğrudan örtüşüyor. İzleyicilerin oylarıyla ‘Favori’ seçilmek bizi özellikle çok heyecanlandırdı çünkü yaptığımız işin moda sektöründe fark yaratmaya kararlı olan TOMMY HILFIGER ekiplerinde gerçekten karşılık bulduğunu gösteriyor.”

Mayıs 2019’da başlayan ve aylar süren çok aşamalı bir süreçte 420’den fazla başvuru sahibi değerlendirildi ve sonuçta belirlenen altı finalist, sosyal girişimci uzmanlardan oluşan özel bir ekibin desteğiyle iş planlarını geliştirmeye davet edildi. Altı finalist, 13 Şubat 2020 günü Tommy Hilfiger’ın Amsterdam’daki (Hollanda) Geleceğin Kampüsünde gerçekleşen Final Etkinliğinde konseptlerini jüri üyelerine sundu. Tasarımcı Tommy Hilfiger, Tommy Hilfiger Global ve PVH Europe CEO’su Daniel Grieder, gazeteci, aktivist ve konuşmacı Noor Tagouri, Tommy Hilfiger Global CFO’su ve Tommy Hilfiger Global ile PVH Europe COO’su Martijn Hagman, Social Impact Venture kurucu ortağı Willemijn Verloop; EVPA CEO’su ve yönetim kurulu üyesi Steven Serneels ve Fashion for Good genel müdürü Katrin Ley, prestijli jüriyi oluşturdu.

Tommy Hilfiger, hiçbir şeyi boşa harcamayan ve herkese kucak açan moda yaratma vizyonuyla hareket ediyor. Markanın özellikle kapsayıcılık ve döngüsellik alanlarına odaklanan vadeli sürdürülebilirlik çalışmaları hakkında daha fazla bilgi için: https://global.tommy.com/en_int/about-us-corporate-sustainability.

ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.