Huawei 2017 Analist Zirvesi

Huawei global piyasalarda üst segmentte atılım yapmayı sürdürerek, marka konumunu güçlendiriyor.

Huawei 14’üncü Analist Zirvesi, dünyanın dört bir yanından 500’ü aşkın uzman ve medya mensubunun katılımıyla 12 Nisan’da Çin Şenzen’de gerçekleşti.

Zirvede, Huawei Tüketici İş Grubu, endüstrinin önde gelen uzmanlarına, iş ve marka performansı ile ilgili ekosistem hakkında bilgi verdi. Huawei Tüketici İş Grubu ileri dönük adımlarında zeka ve etkileşim olmak üzere iki teknoloji devrimine odaklanacağını ve bu alanlara girerken akıllı cihazların gelişimine öncülük ederek tüketici deneyimlerini yeniden şekillendireceğini belirtti.

Huawei Tüketici İş Grubu Stratejik Pazarlama Başkan Yardımcısı Sao Yang ‘’Zeka ve etkileşimdeki teknolojik devrim tüketici deneyimini ileriye taşıyacak. Yapay Zeka alanındaki yenilikler zeka devrimine yol açacak. Bu da sayısal ve fiziksel dünyanın yeni ve öngörülemez yöntemlerle birleşmesine destek olacak. İnsan-cihaz etkileşimi sürekli gelişiyor ve VR/AR gibi teknolojiler aracılığıyla elde edilen daha doğal etkileşimler, cihazlarımızı nasıl kullanacağımızın yeni yollarını gösterecek. AI ve VR/AR teknolojisi olgunlaştıkça ve geliştikçe, varolan akıllı cihazların kullanıcı deneyimini kökten değiştirecek. Halihazırda Huawei aktif olarak 5G, AI, VR/AR ve diğer ileri teknolojileri geliştiriyor ve akıllı cihaz deneyiminin toptan gelişimini gerçekleştirmeyi taahhüt ediyor.”dedi.

Huawei küresel piyasalarda üst segmentte atılım yapmayı sürdürüyor

2016, küresel akıllı telefon piyasasında durgun bir yıl olmasına karşın Huawei belirgin bir büyüme elde etti. IDC’nin 2016 raporuna göre global akıllı telefon pazarının hacmi 2016 yılında %2.3 artış gösterdi. Huawei’nin akıllı telefon satış hacmi %29 artarak 139 milyon adete ulaştı. Huawei’nin 2016 yılında gerçekleştirdiği satış gelirleri ise bir önceki yıla oranla %44’lük bir yükseliş göstererek 179.8 milyar RMB’ye ulaştı. Bunun yanı sıra, Huawei Tüketici İş Grubu’nun 2016 yılında yapmış olduğu ilerici atılımlar sayesinde, Huawei, 40 ülkedeki satış gelirlerini %100 arttırdı.

2016 GFK raporuna göre 2016 Aralık ayı itibariyle Huawei’nin Kuzey-Doğu Avrupa pazar payı %20’yi geçerken Batı Avrupa’daki payı ise %15’e ulaştı. Finlandiya, Hollanda, Belçika, Polonya, İspanya, İtalya ve Çek Cumhuriyeti de dahil olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde Huawei’nin pazar payı %20’nin üzerine çıktı.

Huawei, Güneydoğu Asya gibi gelişen piyasalarda üst segment akıllı telefon pazarında başarılı sonuçlar elde etti. 400 dolar ve üzeri üst segment piyasalarda Malezya’da %25, Tayland’da ise %10’un üzerinde bir pazar payına sahip oldu. Elde edilen bu başarılı pazar payları da Huawei’nin gelişen piyasalarda ki gücünü gösteriyor. Huawei tablet satışları, gerek kurumsal gerekse tüketici alanlarında belirgin bir artış göstererek 2016 yılında yaklaşık % 100 oranında bir artışla 10 milyona ulaştı.

Huawei’nin 2016’da dünya genelinde faaliyetlerindeki hızlı büyüme sonucu, küresel üst segment marka etkisi daha da gelişti. 2016 IPSOS araştırmasına göre Huawei’nin marka bilinirliği 2015 yılındaki %76’lık orandan 2016 yılında %81’e çıktı. Interbrand Top 100 listesine 72’inci olarak giren Huawei aynı zamanda BrandZ’nin En Değerli 100 Küresel Marka sıralamasında da 50’inci oldu. Ayrıca IPSOS’a göre Huawei 2016 yılında marka bilinirliğini ve saygınlığını geliştirmeye devam ederken global olarak önemli pazarlarda net tavsiye skorunu da yükseltmeye devam etti.

Huawei’nin üst segment küresel marka konumunu güçlendiriyor

Huawei Tüketici İş Grubu, 2017 yılında da Huawei’nin küresel üst segment marka varlığını daha da etkinleştirmek için çalışmalara devam edeceğini belirtti. 2017 yılında da perakende mağazalarına yatırım yapmayı sürdürerek marka pazarlamasını ve hizmetlerini geliştirmeye devam edeceğinin altını çizdi. Huawei 2017 yılında, ABD,Avrupa ve Asya’da bulunan 20’den fazla güçlü piyasa üzerinde yoğunlaşarak dünya genelinde ki etkisini arttırmayı hedefliyor.

Huawei, Avrupa’da mevcut altyapısı üzerine kanallarını genişleterek, hizmetlerini devam etirmeyi planlıyor. Aynı zamanda Avrupa’da orta üst segmentte büyümeye odaklanıyor. Huawei, Asya Pasifik ve Afrika gibi gelişen pazarlarda üst segment marka etkisi yaratmak ve sürekli büyümeyi sağlayabilmek için yatırımlarına devamlılık getimeyi hedefliyor.

Huawei Tüketici İş Grubu bir yandan küresel pazarlarda varlığını güçlendirirken diğer yandan global ortakları ile sayısal çağa uygun yenilikleri geliştirmeye odaklanıyor. Huawei ürün deneyimini en verimli hale getirmek için kalite, tasarım, iletişim, pil ömrü, ses, video, fotoğrafçılık alanlarında yatırım yapmaya devam etmeyi planlıyor.

Ekovizyon Dergi/ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.