Sadece büyük şirketler değil, küçük ve orta değiştirebilme rekabet avantajı elde edebilecek güçlü bir araç haline gelen yapay zeka, özellikle hızlı bir şekilde iş dünyasında KOBİ’lerin ayakta kalabilmesi ve büyüyebilmesi için yapay zekâ teknolojilerini büyük önem taşıyor. Dijital dünyada güçlü bir varlık oluşturmak isteyen KOBİ’lerin yapay zeka teknolojilerinden faydalanmak artık bir öğrenilebildiği yerde olduğunu söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, KOBİ’lerin yapay zekaya nereden başlamalı ve nasıl bir yol izlemesi olduğunu anlattı. Öncelikle dijital nüfusun takip edilmesi ve birim ile başlatılmasının açıklamasını ifade eden Kaplan, yapay zeka destekli pazarlamanın hem zaman hem de maliyet tasarrufuna dikkat çekti.
İş süreçlerini optimize ederek, yanı sıra pazarlama stratejilerini daha etkili ve verimli sıra hale getiren yapay zekâ, rekabetin her geçen gün arttığı pazarlarda KOBİ’lerin müşteri kitlesiyle daha güçlü ve kişiye özel izinler kurmasına olanak sağlar.
Yapay zekanın KOBİ’lerin pazarlama stratejilerini daha verimli ve etkili hale getirdiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan , KOBİ’lerin yapay zekayı kullanmaya nereden başladığını ve nasıl kullanıldığını şu şekilde anlattı:

Dijital Varlıklarınız İçin En Az Bir Kişiyi Görevlendirin
KOBİ’lerin dijital varlıklarının yönetimi konusunda yapay zekadan etkin şekilde yararlanılabilmesi için, ekiplerinde teknolojiyle ilgili, araştırmacı ve yetenekli bir uzmana yer vermeleri kritik önem taşıyor. Patron ya da yönetici olarak bu alanda bireysel ilerlemeyi sürdürmek zor olabilir; çünkü asıl kalıntı alanına odaklanmanız gerekir. Bu nedenle, yapay zeka teknolojilerini takip eden, güncel uygulamaları ve uygulamaları keşfeden bir profesyonelin elinde büyük bir avantaj sağlar. Bu kişi, sosyal medya hesapları, web sitesi, mobil uygulamalar gibi tüm dijital varlıklar için yapay zeka destekli içerik üretim süreçlerini başlatmalı ve yönetmelidir.
İçerik Üretiminizi Hızlandırın
Yapay zekâ araçları sayesinde içerik üretimlerinizi hem hızlandırabilir hem de otomatik hale getirebilirsiniz. Örneğin, çiçekçilik sektöründe faaliyet gösteriyorsanız ve çiçeklerin sağlık açısından faydalarını anlatan içerikleri görüntülemektesiniz, bu süreçte yapay zekaya bırakabilirsiniz. Yapay zekâ; bölümlerinizle ilgili içerik yazar, bu içerikleri blog sitelerinde otomatik olarak yayınlar ve hem arama motorlarında hem de sosyal medyanın yayınlanmasını sağlar. Böylece normalde 5-6 kişilik bir ekibin gerçekleştirdiği çalışmaları çok daha kısa sürede tamamlayabilirsiniz. Benzer şekilde, eğer nano teknolojiyle üretilmiş özel bir kumaşınız varsa ve bu kumaşın adını duyurmak istiyorsanız, yine yapay zekadan yararlanabilirsiniz. Marka isminden ayrılma, bilgilendirici ve doğal içeriklerle kullanıcıdan önce organik bir şekilde ulaşılabilir, ardından markanızı bu içerikleri entegre ederek bilgilendirmeyi artırabilirsiniz.
Etkili görseller ve Videolar İçin Destek Alın
Markanızın algısını kullanabilmek için, görsel içerik üreten ve yapay zeka araçlarını kullanan uzmanlardan destekleyebilirsiniz. Görsel yapay zeka teknolojilerinizle markanızın logosunu, maskesini, vermek istediğiniz mesajı ve duruşunuzu yansıtan ilgi çekici yaratabilirsiniz. Bu sayede markanızın zihinsel algısını hedef kitlenizin hafızasında daha güçlü bir şekilde konumlandırabilirsiniz. Ayrıca özel günlere yönelik yaratıcı içerik oluşturma için yapay zekadan yararlanabilirsiniz. Örneğin, Anneler Günü gibi özel günler için birçok marka tarafından çalışma yapılmasısa da sizin oluşturacağınız yapay zekâ destekli özgün üretimler fark yaratacak ve daha fazla dikkat çekecektir. Bu sayede, belirli günlerde baz alarak, yapay zeka kullanımıyla yaratıcı içerikler geliştirebilirsiniz.
Reklamları Optimize Ederken Mutlaka Kullanın
Yapay zeka destekli reklam yönetimi sayesinde, reklamlarınızı çok daha optimize edilmiş şekilde yayınlayabilir, maliyetlerinizi düşürürken performansınızı önemli ölçüde artırabilirsiniz. Yapay zekâ, hedef kitle analizinden içerik oluşumuna, doğru zamanlama ve bütçe yönetiminin dönüşüm bölümlerinin saklanana kadar pek çok aşamada devreye girmesi sağlanır. Özellikle büyük veri analizi ve makine geliştirme teknikleri sayesinde, reklamlarınızın en doğru kişilere, en uygun zamanda ve en etkili içeriğe erişmesini sağlayabilirsiniz.
Hedef Kitleniz İle İletişiminizi Güçlendirin
Web sitenize gelen otomatik e-posta göndererek hedef kitleniz ile etkili bir iletişim kurun. Bu süreci otomatikleştirerek, birden fazla pazarlama uzmanının çalıştırılması yerine yapay zekanın gücünden yararlanabilirsiniz. Pazarlama otomasyonu sayesinde; E-posta, SMS ve WhatsApp gibi iletişim kanallarını kullanarak hedef kitlenizle doğrudan iletişim kurabilir, ilişkilerinizi güçlendirebilirsiniz.
Yapay Zekâ Araçlarıyla Globale Açılın
Web sitenizin farklı dillerde yayınlayın. Hazırladığınız içeriklerin, görsellerin ve videoların farklı dillerde seslendirmesini sağlayarak o ülkenin adeta bir seslendirmecesi gibi sese dayalı pazarlama yapın. Böylece o ortamınızın varlığını doyurmuş olursunuz. Yani belli pazarlar seçim yurtdışında bazında ihracata adım atmak, üretimimizi pazarlamak ve büyütmek için yapay zeka araçlarından faydalanın.
Rekabette Güçlü Kalın
Rekabette güçlü kalmak için yapay zeka araçlarıyla rakiplerinizin hangi pazarda neler yaptığını, hangi içerikleri ürettiklerini, hangi araçların özelliklerini, anahtar kelimeleri ve sosyal medya alanındaki popülaritelerini inceleyin. Rakiplerinizle karşılaştırma yaparak artılarını ve eksilerini belirleyin. Bu analiz sayesinde rakiplerinizden öne çıkıp fark yaratmaya devam edebilirsiniz. Yapay zeka araçlarını kullanarak varlığınızı büyütüp yeni pazarlara açılmak, geniş yelpazede bir büyüme stratejisinin parçası olduğu için oldukça önemlidir.
EKOVİZYON DERGİ – ekovizyon.com.tr










