Nasıl dijital esnaf olunur? Dijitalleşmenin 7 kuralı!

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, dijital esnaf olmanın 7 kuralını açıkladı. Dijitalleşmeyen işlerin önümüzdeki yıllarda yaşama şansının olmayacağına işaret eden Cenk Çiğdemli, e-ticaret sitesinin kurulum aşamasından reklamını yapmaya, müşteri memnuniyetini yönetmekten güvenliğe kadar kritik alanlarda neler yapılması gerektiğini aktardı.

1 ) SİTEDE AÇIK KAYNAK KODLU YAZILIM KULLANMAYIN

Öncelikle altyapısı sağlam bir e-ticaret sitesi yaptırmanız gerekiyor. Sitenizi yaptırmak için hizmet alacağınız firmanın profesyonel olduğundan emin olmalısınız. Google aramalarda 300-500 liraya bile site yaptığını iddia eden şirket görünümlü şahıslar görebiliyorsunuz. Ucuza e-ticaret sitesi açan, vur-kaç yapan bir dolandırıcı da çıkabilir. Profesyonel bir altyapının bu rakamlara kurulmayacağını unutmamalısınız. Sitenizde açık kaynak kodlu ücretsiz yazılımlar kullanılmadığından da emin olmalısınız. E-ticaret gibi güvenin birincil öncelikte olduğu bir alanda ücretsiz yazılımlar başınıza dert açabilir, yaşayacağınız problemler zarar etmenize yol açabilir. İyi bir e-ticaret paketi için en az bin lira ile 5 bin lira arasında bir miktarı gözden çıkarmalısınız. Bu parayı yılda sadece bir kez ödeyeceksiniz.

2 ) TASARIM BASİT OLMALI

İnternet sitenizin tasarımı basit ve net olmalı. Ara, göz at ve ürün al gibi bölümlerin kullanımı kolay olmalı. Ürünlerle ilgili ayrıntılı bilgi yazmak ve güzel fotoğraflarını yüklemek de satışınızı arttıracak unsurlardır. Müşteri ürünü büyütmek, döndürmek, renklerini değiştirmek yani kısacası ürünle aynı fiziki ortamdaymış gibi etkileşim kurmak ister. Bunu unutmayın.

3 ) VERİ YEDEKLEMEYİ ATLAMAYIN

Dünya üzerinde her yıl 1.8 Zettabyte’ın (1 Zettabyte =1 trilyon Gigabyte) üzerinde dijital veri oluşuyor. Tahminlere göre bir kişi ayda ortalama 10 GB veri üretiyor. Tüm bu bilgiler yığılarak artmaya devam ediyor. Özellikle şirketler için verilerini yedeklemek öncelikli konular arasında artık. Bir makine arızası, fidye yazılım veya herhangi bir siber saldırı geri döndürülemeyecek zararlara yol açabiliyor.

4 ) SSL VE 3D SECURE ÖNEMLİ

Bir e-ticaret sitesinde SSL sertifikası mutlaka olmalıdır. Aksi halde müşterileriniz siteye güvenip kredi kartı bilgilerini girmek istemeyecektir. Bunun yanı sıra 3D Secure hizmetinin de açık olması tavsiye edilir. Çünkü 3D Secure ile müşteri, ödemeyi yaptığına dair bir SMS onaylaması yapmak zorundadır. Bu onaylama, hem müşteri hem de satıcı için güveni arttırır. Bu uygulamanın kredi kartı cirolarını düşüreceğine, müşterinin alışverişten vazgeçeceğine dair yanlış bir kanı var. Yapılan araştırmalara göre kredi kartı satışlarında bu sebeple herhangi bir düşüş yaşanmıyor, hatta dürüst ve garantici müşteri 3D Secure uygulamasının olduğu siteyi daha güvenli buluyor.

5 ) BÜTÇEYE GÖRE DİJİTAL REKLAM

Facebook, Google, Instagram gibi platformlara sitenizin reklamını vermeniz kısa zamanda çok sayıda müşteriye erişmek için önemlidir. Bütçenize göre reklam verebilirsiniz. Instagram ve Facebook gibi sosyal platformlarda ürünlerinizi tanıtabileceğiniz birer hesap da açmalısınız. Paylaşımlarınıza ürünle ilgili (#topukluayakkabı, #zeytinyağı gibi…) etiketler koymayı da ihmal etmeyin. Son yıllarda en popüler reklam kanallarından biri de influencer marketing, yani sosyal medyadaki etkili hesaplar aracılığıyla, göze batmayan, doğal içerikli reklamlar üretmek. Bu doğrultuda, yaptığınız iş ile ilgilenebileceğini düşündüğünüz sosyal medya ünlülerine veya sosyal medya sayfalarına ürünlerinizden birer tane göndererek sosyal medyada paylaşım yapmalarını rica edebilirsiniz.

6 ) SEO ÇALIŞMASI YAPTIRIN

Ürünlerinizin Google aramalarda üst sıralara yükselmesi için SEO çalışması yaptırmalısınız. Bu konuda sitenizi yapan e-ticaret paket firmanızdan destek isteyebilirsiniz ve bilgi alabilirsiniz. Böylece sattığınız ürünle alakalı bir arama yapıldığında müşterinin önüne sizin siteniz de gelir.

7 ) ULAŞILIR OLUN

Günümüzde talep ve şikayetlerin çoğunlukla chatbot ve sosyal medya üzerinden yöneltildiğini unutmayın. Çağrı merkezleri bile artık yazılı alana kaydı. Sosyal medya hesaplarınızda müşterilerinizle aktif iletişim halinde olun. Müşteri memnuniyetini anlık olarak izleyin. Sitenizde chatbot servisi kullanmayı ihmal etmeyin. Hatta bütçeniz varsa yapay zeka ile geliştirilen bir chatbot kullanmalısınız.Kullanıcıların çoğu Sıkça Sorulan Sorular ve Yardım Sayfaları’nı da aktif olarak kullanıyor, dolayısıyla sitenizde bu tür içeriklere yer vermeniz yerinde olacaktır. Hakkımızda ve İletişim sayfalarınız da detaylı olmalı.

Ekovizyon Dergi/ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

Comments are closed.