ekovizyon.com.tr
“Kargo sorunları e-ticaret şirketlerine maddi zarar olarak yansıyor” - Ekonomi & Şirket Haberleri
Grand View Research’ün verilerine göre, küresel e-ticaret lojistiği pazarı 2022 yılında 315 milyar dolara ulaştı. Sektörün, 2023 ila 2030 yılları arasında ,3'lük bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) ile büyümesi bekleniyor. 2023 yılında pazar hacminin 600 milyar doları, 2033 yılında 3 trilyon doları aşması bekleniyor. Bu rakamlar e-ticarette lojistik, kargo ve teslimat süreçlerinin önemini ortaya koyuyor. Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER), bu bilinçle önemli bir anket çalışması yaptı. Anket, e-ticaret şirketlerinin kargo ve teslimatta yaşadıkları sorunları gözler önüne serdi. ELİDER Başkanı Fehmi Darbay, anketin sektörde çözüm arayışlarının gerekliliğini ortaya koyduğunu belirterek, “E-ticarette müşterinizi sipariş aşamasına kadar memnun edebilirsiniz ama kargo süreçlerinde yaşanan bir sorun e-ticaret şirketinin hanesine yazılıyor. Bu durum e-ticaret şirketlerinde handikaba yol açıyor ve müşteri kaybediyorlar” dedi.
Ekovizyon Dergi