Afrika akıllı telefon pazarında liderlik koltuğuna Çinli Transsion oturdu

Çin merkezli bir akıllı telefon üreticisi olan Transsion Holdings, Afrika akıllı telefon pazarına üçüncü çeyrekte yüzde 47,4 birim payla liderlik etti ve bölgeye istikrarlı sevkiyatları sürdürdü. International Data Corporation’ın (IDC) verilerine göre, Tecno, Infinix ve Itel markalarını üreten Transsion, yüzde 21,3 payla Samsung’u geride bıraktı ve sevkiyatlarda çeyrek bazında düşüş yaşayan Xiaomi yüzde 6,1 ile üçüncü sırada yer alıyor.

IDC araştırma analisti George Mbuthia, Nairobi’de yaptığı açıklamada, “5G pazarı, zayıf telekomünikasyon altyapısı nedeniyle Afrika’da hala tam potansiyelinin altında. Ayrıca 5G cihazlarının nispeten yüksek maliyeti başka bir engel. Ancak uzun vadede, daha fazla satıcı uygun fiyatlı 5G modelleri piyasaya sürdükçe fiyatlar düşmeye başlayacak” dedi. Mbuthia, telekom firmalarının henüz tam olarak kullanılmayan 4G altyapısına yaptıkları büyük yatırımları telafi etmeye istekli oldukları için 4G’nin baskın kalacağını söyledi.

Çalışma, Afrika’nın akıllı telefon pazarının üçüncü çeyrekte sevkiyatların yüzde 2.3 düştüğünü gördüğünü gösteriyor. Bölge 2021’in ilk yarısında toparlanma belirtileri gösterse de IDC, çip kıtlığının üçüncü çeyrekte Afrika pazarlarını olumsuz etkilemeye başladığını ve akıllı telefon sevkiyatlarında düşüşe neden olduğunu söyledi.
Buna karşılık, rapora göre, Afrika’nın özellikli telefon pazarı, üçüncü çeyrekte yüzde 14,2 büyüyerek canlılığını korudu. IDC, “Akıllı telefon fiyatları nispeten yüksek kalırken ve yalnızca önümüzdeki çeyreklerde artması beklenirken, özellikli telefonların uygun fiyatları bu cihazları son derece çekici kılıyor” değerlendirmesi yaptı.

IDC’ye göre, Afrika’nın en büyük üç akıllı telefon pazarı, Mısır’ın sevkiyatların yüzde 19,5, Nijerya’nın ise aynı dönemde yüzde 9,4 düşmesiyle karışık performanslar yaşandı. Raporda, bu pazarların her ikisinde de Çinli markaların hakim olduğu belirtiliyor.

Öte yandan Güney Afrika, Nokia’nın rekabetçi C serisi modelleriyle iyi performans göstermesi ve Samsung’un festival sezonuna hazırlık için güçlü bir çeyrek geçirmesi ile birlikte sevkiyatların yüzde 28,4 arttığını gördü.

Çin Uluslararası Radyosu

Facebook Comments

POST A COMMENT.